گزارش های سازمان ملل متحد حاکی از آن است که صدها هزار نفر از مردم سوریه در معرض تهدید جدی کمبود غذا به سر می برند.

بحران جدی غذا در سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک فرانس؛ ژان اگلند؛ مشاور ویژه فرستاده مخصوص سازمان ملل در امور سوریه اعلام کرد که سازمان های بشر دوستانه نمی توانند به همه نیازهای مردم گرفتار در جنگ کشورهای سوریه، یمن و سودان پاسخ دهند و آنها در معرض خطر جدی قحطی و گرسنگی قرار دارند.

به گفته وی در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: " ما قادر به کمک رسانی نیستیم. شرایط در بعضی شهرهای سوریه از جمله حمص و داریا به شدت بحرانی و ناراحت کننده است و اگر کمک رسانی به مردم هر چه زوتر صورت نگیرد، بسیاری از کودکان به خاطر سوء تغذیه از گرسنگی جان خود را از دست می دهند" .

خشونت و بمباران نیز ماموریت تیم بشردوستانه را پیچیده کرده است.

ژان اگلند در مرکز اخبار سازمان ملل اظهار داشت: " ما نمی توانیم به اندازه کافی به مردم کمک رسانی داشته باشیم زیرا فعالیت ها را محدود و قوانین حقوق بشر را نقض می کنند و بسیاری از دولت ها نیز همکاری لازم را با ما ندارند. گرچه به بسیاری از مردم کمک هایی ارسال شده است اما هنوز هزاران هزار نفر هستند که در تنگنای مایحتاج اولیه به سر می برند".

در بعضی مناطق به دلیل تخریب راه ها، عدم امنیت و یا تعقیب توسط نیروهای تروریست کمک رسانی به مردم مقدور نیست.

بسیاری از نهادها نیز به دلیل مسائل مالی قادر به استقرار در این مناطق نیستند زیرا تجهیز نیروهای امدادی هزینه زیادی در بردارد.

پنج تا ده میلیون نفر از مردم عراق در مناطق تحت کنترل داعش زندگی می کنند. در یمن نیز 20 میلیون نفر نیاز به کمک های انسان دوستانه دارند.

این مقام مسئول در سازمان ملل در پایان خاطر نشان کرد که اگر جامعه بشری به کمک مردم گرفتار در این مناطق خطرناک نیاید، از اعمال وظیفه خود را در قبال افراد غیر نظامی سرباز زده است.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.