رئیس کمیته حقق بشر «تام لانتوس» و نماینده کنگره آمریکا با بیان اینکه بحرین باید برای بهبود وضعیت کارنامه حقوق بشر خود تلاش کند، از مقامات این کشور خواست رئیس جمعیت «الوفاق» را آزاد کنند.

عضو کنگره آمریکا خواستار آزادی «شیخ سلمان» شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «جیمز مک گاورن» نماینده کنگره آمریکا و رئیس کمیته حقوق بشر «تام لانتوس» از دولت خواست «شیخ علی سلمان» رهبر جمعیت الوفاق این کشور و روحانی برجسته شیعی را آزاد کند.

به گزارش وبگاه خبری «مرآة البحرین»، مک گاورن در بیانیه‌ این کمیته جمعه (دیروز) گفت: بازداشت شیخ سلمان با وعده‌های دولت بحرین مبنی بر انجام اصلاحات سیاسی منافات دارد و رسیدن به راه حل سیاسی فراگیر را سخت می‌کند.

این نماینده کنگره آمریکا افزود: بحرین باید کارنامه حقوق بشر خود را بهتر کند و آزادی شیخ سلمان گامی رو به جلو به شمار می‌رود.

مک گاورن بیان داشت، دولت بحرین روز دوشنبه این هفته (27 می) این فرصت را دارد تا محکومیت شیخ سلمان را لغو کند و بهتر است از این فرصت استفاده کند.

در بیانیه این کمیته آمده است: شیخ سلمان بعد از یک سری سخنرانی‌های مسالمت آمیز که در آن‌ خواستار اصلاحات سیاسی شده بود، سال 2014 بازداشت شده است و به اتهام اهانت به وزارت کشور بحرین به 4 سال حبس محکوم شده است.

نماینده کنگره آمریکا همچنین گفت: شیخ علی به دلیل دفاع از آزادی‌های مدنی زندانی شده است و این همان اقدام کمیته تام لانتوس و کمیته بین‌المللی آزادی دینی آمریکا و سازمان عفو بین‌الملل است.

بیانیه کمیته تام لانتوس همچنین به گزارش سالیانه وزارت خارجه آمریکا از وضعیت حقوق بشر بحرین اشاره کرد که در آن بزرگترین مسئله حقوق بشر در بحرین را عدم توانایی شهروندان این کشور در تغییر مسالمت آمیز دولتشان و عدم رعایت قوانین بین المللی در بحرین دانسته بود.

داداگاه جنایی بحرین 26 خرداد ماه  سال گذشته، شیخ علی سلمان را به اتهام توهین به وزارت کشور و همکاری با دولت‌های خارجی به چهار سال زندان محکوم کرد، اما شیخ سلمان و جنبش الوفاق که بزرگترین اپوزیسیون بحرین است، این اتهامات را رد کردند.

قرار است جلسه دادگاه استیناف شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین دو روز دیگر برگزار شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.