قدس آنلاین/مرتضی روشنی: نزدیک به دو سال از ماجرای اجرا نشدن تعهدات نمایندگی دیارخودرو در مشهد به مشتریان آن می‌گذرد و حدود یک سال است پرونده ای برای این موضوع در دادستانی مشهد تشکیل شده تا مردم به حق و حقوق خود برسند.

برخورد قاطع قضایی با شركت ديار خودرو و نمايندگان آن

روز گذشته نیز شماری از شاکیان به همراه نماینده شرکت دیارخودرو و وکیل نماینده این شرکت در دفتر معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد در دادگستری صدف حاضر شدند تا پرونده وارد مرحله تازه‌ای شود.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد دراین باره به خبرنگار ما گفت: یک سال از تشکیل پرونده نمایندگی مشهد شرکت «دیارخودرو» به خاطر اجرایی نشدن تعهدات این نمایندگی به مردم می‌گذرد که در این بین پس از برگزاری جلسات متعدد موفق شدیم رضایت 282 نفر از شاکیان را به دست آوریم.
قاضی محمد بخشی محبی ادامه داد: البته می‌دانیم که این رضایت ممکن است قلبی نباشد ومشتريان شايد از روي اكراه رضايت داده باشند كه با روشن‌تر شدن وضعیت این پرونده، حتما این عده را نیز دعوت خواهیم کرد تا به حقوقشان برسند.
سرپرست ناحیه 6 دادسرای مشهد درباره برپایی این نشست اظهار داشت: براساس توافق‌های صورت گرفته در جلسات قبلی، 45 دستگاه خودرو از گمرک و تهران ترخیص و در اختیار نماينده سابق ديار خودرو قرار گرفت و شماری از مشتریان نیز براساس فهرست اعلام شده از سوی نمایندگی دیارخودرو در مشهد و دفتر مرکزی تهران برای تحویل خودروهایشان انتخاب شده‌اند.
وی افزود: اکنون نیز شماری از اسناد و پلاک‌های خودروها توسط نماينده ديار خودرو از تهران به مشهد ارسال شده اما به نظر می‌رسد این اسناد با خودروها به لحاظ اعلام نماينده سابق شركت واحتمال واگذاري سابق آن‌ها به غير، همخوانی نداشته باشد كه بايد بررسي لازم در آن زمينه صورت پذيرد تا نهايتا رضایت مردم توسط نماینده دیارخودرو دراین خصوص اخذ شود.
وی با بیان اینکه اختلاف مالی میان نمایندگی مشهد و دفتر مرکزی وجود دارد، اظهار داشت: نماینده دفتر مشهد اعلام کرده است چکی به مبلغ 800 میلیون تومان را درخصوص ادعای مطالبات دفتر مرکزی در اختیار دادستانی مشهد قرار می‌دهد تا ضرر و زیان مردم زودتر مرتفع شود.

 دیارخودرو
   شمار دقیق شکات را نمی داند
معاون دادستان عمومی و انقلاب مشهد با گلایه از کم توجهی مدیران شرکت دیارخودرو درباره حل کردن این پرونده گفت: دادستانی مشهد تاکنون براساس قانون سعی کرده نسبت به رفع مشکلات در سطح دادسرا اقدام نماید و پرونده به مراحل قانونی بالاتر ارجاع نشود.
قاضی محمد بخشی محبی ادامه داد: در همین راستا با مساعدت دادستانی مشکلاتی که درخصوص عوارض، رنگ ،نوع،گمرک و شماره گذاری خودروها بود برطرف شده، اما مدیران دیارخودرو حتی یک بار به مشهد مراجعه نکرده اند تا از نزدیک پاسخگوی شکایات مردم باشند و حتی از شمار دقیق شکات آگاهی ندارند.
 با مديران عالي شركت
   برخورد قضايي می‌شود
وی تصریح کرد: دادستانی مشهد در راستای دفاع از حقوق مردم با هیچ شخص و نهادی تعارف ندارد و در صورت لزوم مسؤولان دیارخودرو نيز بر اساس مواد ٢٠و١٣٤ قانون مجازات اسلامي تحت تعقيب قرار خواهند گرفت، بر همين اساس پرونده به بازپرسي ارجاع گرديده كه ممكن است نهايتاً پرونده با کیفرخواست به دادگاه نيز ارسال شود.
سرپرست ناحیه 6 دادسرای مشهد ادامه داد: پیشتر قرار بود آن شركت خودروها را 45 روزه به مردم تحویل دهد، اما هنوز این وعده محقق نشده و اکنون می‌خواهند خودروهایی که پیشتر قول تحويل آن را داده‌اند به عده‌ای دیگر تحویل دهند كه اين امر بر مشكلات جاري دامن خواهد زد.
قاضی بخشی محبی افزود: با وجود مساعدت دادسراي مشهد در راستای تسريع در استيفای حقوق شكات و تماس تلفني مكرر با مديرعامل شركت در مركز، متأسفانه مدیران دیارخودرو تاکنون تنها دو نوبت افرادی را به عنوان نماینده به دادسرا معرفی کرده‌اند که اختیار تام هم نداشته‌اند و از این فرصت که می‌توانست به نفع مجموعه آن‌ها باشد به شایستگی استفاده نکرده‌اند.
وی افزود: با این شرایط بعيد است مردم مشهد دیگر از این شرکت خودرو خرید داشته باشند كه اين امر به زيان سهامداران نيز خواهد بود.
وی همچنین تصریح کرد: اگر عده‌ای از مردم هستند که وجوهی به این شرکت پرداخت کرده، اما در فهرست شکات نیستند می‌توانند به دادسرای صدف مشهد مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده و شکایت اقدام نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.