مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه فقط ۷ درصد زباله‌های کشور دفن بهداشتی می‌شوند، گفت: امیدواریم که بتوانیم با برنامه زمانبندی شده این رقم را به ۲۰ درصد برسانیم.

دفن بهداشتی فقط ۷ درصد زباله‌ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد جواد سروش در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره دفن زباله‌ها و پسماندها اظهار داشت: میزان حجم تولید زباله در استانهای شمالی کشور رقم قابل توجهی است که دفن بهداشتی و امحاء جزئی از برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 7 درصد زباله‌ها دفن بهداشتی می‌شوند و از این میزان نیز 3 درصد در شمال کشور است؛ البته در ایام تعطیلات تابستان میزان زباله‌ها افزایش پیدا می‌کند که باید برنامه‌ها و تمهیداتی اندیشیده شود.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست همچنین تصریح کرد: تاکنون سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های مدونی را با همکاری سازمان‌های مرتبط برای مدیریت پسماندها تهیه کرده و در این راه از تجربه‌های سایر کشورها بهره می‌گیرد.

سروش به همکاری با ژاپن و فرانسه در خصوص پسماند اشاره کرد و افزود: این همکاری در قالب امضاء تفاهم‌نامه میان ایران با این کشورها شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: همکاریهای خوبی با سازمانها و نهادهای داخلی مانند وزارت کشور، سازمان شهرداریها و دهیاریها انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که در شرایط کنونی بهترین روش برای مدیریت پسماندها مدیریت تلفیقی است و باید دفن، امحا و تولید انرژی را مدنظر قرار دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.