وزیر امور خارجه با تشویق همه شرکتها برای سرمایه گذاری در ایران،گفت: ایران محیطی امن برای سرمایه گذاری همه شرکتهاست.

 ایران محیطی امن برای سرمایه گذاری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف روز چهارشنبه (١٢ خرداد ماه) در نشست مشترک اقتصادی ایران و سوئد اظهار کرد: حضور بخش خصوصی ایران و سوئد دراین نشست نشان از فرصتهای زیادی است که در اقتصاد، امنیت و توسعه دو کشور وجود دارد.

وی با بیان این جمله که من همه را برای همکاری با ایران تشویق می کنم، تصریح کرد: شما محیطی امن تر از ایران پیدا نخواهید کرد و این امنیت به دلیل حکومت و قدرت نظامی نیست بلکه به واسطه اتکا و اعتماد به مردم است.

وزیر امورخارجه ایران، با اشاره به فعالیت تجاری ایرانیهای در سوئد د نیز گفت: ایرانیها مردم جدی هستند و وقتی قراردادی می بندند به قول خود پایبند هستند و به آن عمل می کنند.

ظریف با بیان این که ایران مذاکرات بسیاری طولانی در موضوع هسته ای داشته است، اظهار کرد: هیچکس فکر نمی کرد تا ایران تا این حد به تعهدهای خود متعهد باشد.

وی گفت: ما به تعهدهای خود عمل کردیم و در هیچ مورد نیز خلف وعده نداشتیم.

ظریف یادآور شد: ما در دوران تحریمها که بیل کلینتون (رئیس جمهوری پیشین آمریکا) به آنها تحریمهای فلج کننده می گفت، ایستادیم و این ایستادگی به دلیل اعتماد و اتکا به مردم است.

وی تصریح کرد: افتخار می کنیم که دهمین مجلس را تشکیل دادیم و یک روز هم تاکنون بدون مجلس نبوده ایم، مردم ما معتقدند تغییر سیاستها باید از طریق صندوقهای رای پیگیری شود.

وزیر امورخارجه گفت: جوانان ایرانی در حوزه های مختلف از جمله ICT، دارو و علوم هسته ای،حرفه ای هستند و همه اینها بصورت بومی بدست آمده و بر آمده از اتکا به توان داخلی بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.