دیپلمات اسبق صربستان گفت: تفکر و راه امام خمینی (ره) راه حق، عدالت، رستگاری، بردباری و راهی الهی است که همواره ادامه دارد.

دیپلمات اسبق صربستان:تفکر و راه امام خمینی (ره) همیشه پایدار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، «پتار ستوییچ» روز چهارشنبه اشاره به اینکه خاطره امام خمینی ( ره) نه تنها در نزد ایرانیان بلکه در نزد همه همیشه باقی ماندنی است، گفت: مبارزه با ظلم و ستم و حمایت از همه مردم بخصوص قشر ضعیف جامعه و در کنار مردم بودن را از امام خمینی (ره) آموخته ایم.
وی به پیشرفت های بزرگ ایران در حوزه های مختلف و همچنین به موفقیت در مذاکرات برنامه هسته ای کشورمان با قدرت های بین المللی اشاره کرد و افزود: راسخ بودن در اراده و دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی کشور و برای مردم کار کردن درس هایی از امام خمینی (ره) است و ایرانیان این پیروزی ها، موفقیت ها و پیشرفت ها را از رهبر مذهبی خود دارند.
دیپلمات سابق سفارت صربستان در تهران که در زمان اقامت خود در ایران فرصت بازدید از بیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی را داشت، گفت: هنگامیکه محل زندگی امام خمینی (ره) را از نزدیک دیدم به شدت تحت تاثیر شخصیت بزرگ آن امام قرار گرفتم و باور کردن اینکه فردی که پایه های کاخ های مستکبران جهان را به لرزه در آورد، در این مکان محقر زندگی می کرده، برایم بسیار دشوار بود.'
ستوییچ در سخنانی با اشاره به تفاوت های امام خمینی (ره) با سایر رهبران معاصر، اندیشه آن حضرت را متعلق به یک نظام و مذهب و قومیت ندانست و دیدگاه امام راحل را متاثر از آموزه های قرآنی، دیدگاهی عمومی و جهانی خواند.
وی در ادامه با اشاره به ایمان عمیق امام خمینی (ره) به خداوند متعال، هراس نداشتن از غیر خدا در راه خداوند را ویژگی آن حضرت برشمرد و عشق و علاقه دوجانبه امام (ره) و امت را موضوعی ویژه میان امام راحل و مردم ایران توصیف کرد.
سیاستمدار سابق صرب با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) ایمان داشتن به دین خداوند را بزرگترین قدرت می دانست، گفت: واقعا چنین امری برای همه ثابت شده، زیرا ایرانیان رژیم پهلوی را که تا دندان مسلح بود به پایین کشاندند و در برابر جنگ تحمیلی هشت ساله و تمامی تهدیدات و تحریم های اقتصادی سربلند بودند.
ستوییچ، حضرت امام خمینی (ره) را شخصیت و اسطوره بی نظیر تاریخ توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران پیشرفت های ارزشمند و همه جانبه خود را مدیون اندیشه های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران است.
وی از امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت بزرگ جهانی که نامش برای همیشه در خاطرت مردم زنده خواهد ماند، نام برد و گفت: با مردم بودن و به فکر مردم بودن از جمله شیوه های رستگاری امام خمینی (ره) بود که اکنون نیز چنین راهی در جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.
شخصیت صرب، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را فردی والا مقام دانست و گفت: نه تنها مسلمانان بلکه افراد از دیگر مذاهب نیز به آن حضرت احترام می گذارند و از وی که تمامی عمرش را در خدمت مردم گذراند به نیکی یاد می کنند.
ستوییچ، انقلاب اسلامی در ایران را با دیگر نهضت ها در اقصی نقاط جهان بسیار متفاوت خواند و گفت: در انقلاب اسلامی ایران، مردم به خدا نزدیک شدند و در این راه به نعمت های خداوندی دست یافتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.