معاون ستاد کل نیروهای مسلح در تبیین ابعاد وجودی حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) شخصیتی فرا زمانی و فرا مکانی و احیاگر اسلام ناب و انقلابی در عصر جاهلیت مدرن بود.

امام خمینی(ره) احیاگر اسلام ناب بود

 

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در تبیین ابعاد وجودی حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام (ره) شخصیتی فرا زمانی و فرا مکانی و احیاگر اسلام ناب و انقلابی در عصر جاهلیت مدرن بود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح در سخنانی با گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) و یوم الله پانزدهم خردادماه اظهار کرد: خردادماه هر سال فرصت بسیار مغتنم و حائز اهمیتی برای بازخوانی و بازشناسی رخدادها و پدیده های مهم و تاثیرگذار به شمار می رود که در این ماه رقم خورده است. رخدادهایی که هر یک تاثیرات بزرگ و راهبردی در روند حرکت انقلاب اسلامی و ملت ایران داشته‌اند.

و ی افزود: بی تردید رحلت حضرت امام (ره) و انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و رهبر انقلاب از رخدادهایی است که با تأثیرات و پیامدهای ویژه خود همچنان کانون توجه افکار عمومی و اندیشمندان و تحلیل گران داخلی و خارجی قرار دارد.

جزایری خردادماه را فرصتی برای شخصیت شناسی مجدد امام راحل (ره) و اندیشه های تابناک و تاریخ ساز آن حضرت به ویژه تأثیرات شگرف وی در تغییر مسیر تاریخ ملت ایران قلمداد و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران که با قیام 15 خرداد 42 و اوج گیری نهضت اسلامی در ریل فروپاشاندن رژیم وابسته پهلوی قرار گرفت ، یکی از مهم ترین عوامل پیروزی خود را "رهبری" حضرت امام خمینی (ره) و نقش "ولایت فقیه" می داند.

وی در تبیین نقش ولایت فقیه در هدایت جامعه و مردم در مسیر انقلاب اسلامی و آرمان های آن افزود: امام راحل نظریه "ولایت فقیه" را در اوج حاکمیت دولت سکولار و وابسته پهلوی و تلاش نظام سلطه و صهیونیسم در دین زدایی از جوامع اسلامی، از جمله در جامعه دینی ایران، از مظلومیت و مهجوریت بیرون آورد و به عنوان یک الگوی کارآمد و غنی و نجات بخش برای مدیریت مطلوب و سعادت آفرین جامعه مطرح کرد.

جزایری با بیان اینکه امام خمینی (ره) دکترین ولایت فقیه و مدل مردم سالاری دینی را در اوج استیلای فرهنگ اومانیسم غربی و مکتب سوسیالیسم شرقی مطرح و موجبات انفعال قدرت های سلطه را فراهم آورد، خاطرنشان کرد: ایمان، شجاعت و آینده نگری امام موجب شد تا اندیشه های جهانی اسلام عزیز از جمله "دکترین ولایت فقیه" به سرعت افکار عمومی جوامع و زمامداران بلوک سلطه و استکبار را تحت تاثیر قرار دهد .

معاون ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: با گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت و صراحت می توان گفت آنچه عبور موفق و افتخارآمیز انقلاب و ملت ایران از زنجیره توطئه ها، دسیسه ها و فتنه آفرینی های جبهه متحد دشمنان و تداوم حرکت توفنده و پیش رونده آن در جامعه جهانی را رقم زده است سکان‌داری انقلاب و نظام توسط ولی فقیه به عنوان محور جامعه دینی ایران بوده است.

رئیس ستاد تبلیغات دفاعی کشور مراجعه به آراء و اندیشه های امام (ره) را نیاز همیشگی کشور و جامعه اسلامی خواند و تصریح کرد: آموزه های دینی ما تکلیف می کند همانگونه که قرآن و عترت در تمامی ابعاد و زوایای زندگی بایستی سرلوحه عمل قرار گیرد. اندیشه های امام خمینی (ره) که برخواسته از متن قرآن و تعالیم پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است با تمامی گونه ها، تفاوت ها و تنوعش نیز بایستی در عمل رهروان آن عزیز جاری شود که از مهم ترین آنها وحدت جامعه اسلامی، اطاعت از ولایت فقیه و رهبری، استکبار ستیزی، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با بیان اینکه امام خمینی و امام خامنه ای یک حقیقت واحد و از اندیشمندان بزرگ و تاریخ ساز دوران معاصر هستند که با برنامه ریزی دقیق و رهبری هوشمندانه خود، راهبردها و تاکتیک های حرکت انقلاب در مقاطع مختلف را طراحی کردند، گفت: امام (ره) با اعتماد به نفس فوق‌العاده و اراده پولادین خود به پشتوانه حمایت الهی و ملت ایران توانست به سرعت رژیم شاه را سرنگون و نظام جمهوری اسلامی ایران را بینان گذارد و در ادامه رهبری معظم حاضر هم با برخورداری از ویژگی های امام راحل (ره)؛ سکان داری انقلاب و راه امام در دورانی پرچالش و پرفتنه را عهده دار و هوشمندانه توانسته اند نظام و میهن اسلامی را تا به امروز پیروزمندانه به پیش ببرند.

جزایری ابعاد وجودی امام راحل (ره) را کم نظیر توصیف و با اشاره به اهمیت بُعد آینده نگری ایشان تأکید کرد: امام (ره) شخصیتی فرا زمانی و فرا مکانی و احیاگر اسلام ناب و انقلابی در عصر جاهلیت مدرن بشمار می رود و افق های دید ایشان آنقدر وسیع بود که نگاه آن زمان وی به حوادث و وقایع فراروی امّت اسلامی با گذشت حدود سه دهه از رحلت وجود شریفشان امروز رنگ واقعیت به خود گرفته است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید برنقش مقام معظم رهبری در استمرار انقلاب اسلامی و خط و راه و روش امام خمینی (ره) به ویژه در عرصه ی مقابله با سیاست های نظام سلطه و فریب تصریح کرد: "نقشه راه" و مسیری که مقام معظم رهبری برای آینده نظام، مهندسی و ترسیم کرده اند، برخلاف نقشه راه آمریکا و نظام سلطه، موفق، پیش رونده و توقف ناپذیر است و رهبری عزیز این نقشه را برای مدیریت امیدوار کننده ایران و فراتر از آن مبتنی بر واقعیات و پیش بینی الزامات تحقق، طراحی کرده اند و مدیریت با ثبات و مدبرانه ایشان در 37 سال اخیر به ویژه در مقاطع پرآشوب و پرچالش، عملیاتی شدن این نقشه را "باورپذیر"تر کرده است.

جزایری مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) را فرصتی برای بازخوانی تاریخ انقلاب اسلامی و بویژه تبیین چرایی و نقش قیام 15 خرداد در نهضت امام (ره) و آینده ایران اسلامی دانست و افزود: امروز همانگونه که امام خامنه ای عزیز تاکید داشته اند زمانه "تبیین و روشنگری" است و بی تردید بخشی از فرصت ها و ظرفیت ها در این عرصه بایستی معطوف به تبیین و بازشناسی تاریخ انقلاب از جمله نهضت 15 خرداد و حوادث و روندهای پیش و پس آن شود تا نسل های امروز بیش از پیش قدر نعمت نظام اسلامی و میراث گرانقدر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و در ادامه حماسه آفرینان مدافع حرم در سرزمین های مقاومت اسلامی را بدانند.

وی در پایان با دعوت از آحاد ملت ایران به ویژه خانواده بزرگ نیروهای مسلح برای حضور پرشور، حماسی و معرفتی در آئین های سالگرد رحلت امام (ره) تصریح کرد: شکی نیست که "جهاد کبیر" و "نه گفتن به دشمن" و برافراشته نگه داشتن پرچم "تسلیم ناپذیری" برابر "نظام سلطه و استکبار"، امروز در آشناسازی و آماده سازی نسل جوان و آینده سازان کشور برای حضور در عرصه های نیاز امروز و فردای انقلاب و نظام نهفته است. اگر این موضوع با جدیت و همت جهادی مورد اهتمام مخاطبین رهبری معظم و شخصیت های مرجع جامعه قرار گیرد، جبهه دشمن همچنان با اندوه و ماتم، نظاره گر اقتدار و پیشرفت ملت ایران خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.