معاون وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران از درخواست شرکت ژاپنی میتسوبیشی برای افزایش خرید نفت خام از ایران خبر داد و گفت: ایران از همکاری شرکت میتسوبیشی در صنایع نفت و گاز استقبال می کند.

میتسوبیشی ژاپن خواستار افزایش خرید نفت از ایران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از وزارت نفت، «امیرحسین زمانی نیا» بعدازظهر امروز (چهارشنبه) با «ایچی تانابه» معاون اجرایی ارشد مدیرعامل شرکت میتسوبیشی ژاپن، دیدار و گفت و گو کرد.
معاون وزیر نفت در این دیدار به پیشینه همکاری ٦٠ ساله ایران و ژاپن اشاره کرد و افزود: این شرکت ژاپنی به گسترش همکاری با ایران در زمینه انرژی علاقه مند است و ایران نیز با توجه به رفع تحریم ها و اجرای برجام، از گسترش همکاری های میتسوبیشی با صنایع نفت و گاز ایران استقبال می کند.
تانابه نیز در این دیدار گفت: این شرکت به مشارکت در پروژه صادرات گاز ایران به عمان علاقه مند است.
وی ابراز تمایل کرد دو کشور در زمینه های مختلف بخش انرژی از نفت و گاز تا پروژه های نیروگاهی در ایران همکاری کنند.
تانابه اضافه کرد: با وجود رویکرد متنوع سازی محصولات و واردات نفت خام از کشورهای مختلف، این کشور افزایش خرید نفت خام و میعانات گازی از ایران را خواستار است. 
به گزارش ایرنا، روند صادرات نفت ایران به ژاپن رو به افزایش است؛ با توجه به تمایل پالایشگاه های ژاپنی پیش بینی می شود فروش نفت ایران به این کشور در آینده نزدیک به دو برابر افزایش یابد و به مرز 300 هزار بشکه در روز برسد.
البته به دلیل برخی مشکلات بیمه ای و فنی میزان واردات نفت این کشور از ایران در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) کاهش یافت.
وزارت اقتصاد و تجارت ژاپن در آخرین گزارش اعلام کرد: میزان واردات از ایران در آوریل با افت 72 درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال روبرو شد و به 20 هزار و 400 بشکه در روز رسید.
بر اساس گزارش ها، میزان واردات نفت این کشور بزودی افزایش می یابد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.