قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی : معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ارسال ۷۳ هزار دلنوشته برای امام مهربانی ها خبر داد.

۷۳هزار دلنوشته از سراسردنیا برای امام مهربانی ها

عباس زارع با اعلام اینکه تاکنون 10 دوره جشنواره امام رضا(ع) برگزار شده است، اظهارداشت: در دهمین دوره جشنواره نامه ای به امام رضا 114 هزار نامه به دبیرخانه ارسال شده بود.  

وی با اشاره به اینکه در دوره دهم جریان سازی رضوی بسیارخوب و مطلوبی صورت گرفت، تصریح کرد: در دوره قبلی جریان دیپلماسی رضوی با دعوت از سفرای کشورهای خارجی که بیشترین نامه را به دبیرخانه ارسال کردند مورد توجه قرار گرفت.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دوره یازدهم جشنواره بین المللی نامه ای به امام رضا در سه بخش ملی، بین المللی و ویژه برگزار می شود و هدف آن اشاعه و ترویج فرهنگ نورانی و کمال آفرین رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصوم بویژه امام رضا و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا و کمک به انتشار گسترده تر می باشد.

زارع با اعلام اینکه بخش ملی در رده های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود، افزود: در این رده ها به نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ریال، نفر دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 8 میلیون ريال، نفر سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ريال و به 8 نفر شایسته، لوح تقدیر و مبلغ دو مییلون ريال اهدا می شود.

وی با اشاره به بخش بین المللی جشنواره، اظهارداشت: شرکت در جشنواره امام رضا برای عموم در تمامی گروههای سنی آزاد است و شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به رایزنی فرهنگی یا سفارت جمهوری اسلامی و یا به آدرس دبیرخانه ارسال کنند.

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد مازندران در خصوص جوایز  بخش بین المللی و ویژه جشنواره، تصریح کرد: نفر اول تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 20 میلیون ريال، نفر دوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 16 میلیون ريال و نفر سوم تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 10 میلیون ريال، در بخش ویژه، لوح تقدیر و کمک هزینه مشهد و در بخش ویژه بومی تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ريال اهدا خواهد شد.

زارع با اشاره به بخش ویژه جشنواره امام رضا، اذعان داشت: بخش ویژه شامل یک حدیث از امام رضا با موضوع روز جامعه همچون اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی با رویکرد شعار سال و نامه ای با زبان مازندرانی برگزار می شود.

وی مهلت ارسال آثار را بیستم تیرماه سال جاری، زمان انتخاب آثار برتر را پنجم مرداد و تاریخ برگزاری جشنواره بیستم را مرداد سالجاری اعلام کرد.

زارع با اشاره به راه اندازی اتاق فکر با حضور شخصیت های مختلف فرهنگی، دستگاههای اجرایی، اساتید و مسئولان اجرایی، گفت: فراخوان جشنواره توسط راهیان نور، جمعیت هلال احمر، کانون پرورش فکری، کانون مساجد و آموزش و پرورش در استان و کشور توزیع شد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران اضافه نمود: پس از برگزاری جشنواره امام رضا، همه آثار در قالب کتاب تهیه و تدوین می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.