حسین طیبی از جمله بازیکنان جوان و با آتیه تیم ملی فوتسال ایران است که با شرایط سنی مناسبش هنوز می تواند پیراهن امیدها را هم بر تن کند. گفتگوی قدس آنلاین را با او می خوانید

حسین طیبی: باند مشهدی ها در ماهان، استریلیزه است!

*اردوی کویت چطور است؟
خیلی خوب است. با توجه به ماه مبارک رمضان، شهر تا ظهر که عملا خواب خواب است بعد از آن هم برای بازی آماده می شویم تا قبل از افطار مسابقات را انجام دهیم. تمرین گروهی تیم را هم با نظر آقای حسین افضلی بعد از افطار انجام می دهیم که تیم آمادگی گروهی خود را حفظ کند.
*بازیکنان ماهان و فیروزصفه به چه شکل در جام رمضان کویت شرکت می کنند؟
با توجه به قانون مسابقات که هر تیم شرکت کننده کویتی تنها اجازه استفاده از سه بازیکن خارجی دارد کل تیم اعزامی به شش گروه سه نفره تقسیم شده ایم و در غالب تیم های جدید خود به میدان می رویم. مسابقات در دور گروهی آغاز شده و هر روز از ساعت 5 و نیم بعدازظهر به وقت ایران حداقل یک بازی انجام می دهیم.
*تعداد بازی های بالا و پشت سر هم احتمال مصدومیت را بالا نمی برد؟
شکل مسابقات به گونه ای است که خستگی زیادی را به دنبال ندارد. در دوره الروضان کویت هر بازی فوتسال به صورت دو 10دقیقه غیر مفید محاسبه می شود و عملا به اندازه نیمی از یک نیمه فوتسال قانونی انرژی نمی برد.
*برای بازی برای تیم های کویتی پولی هم دریافت می کنید؟
نه به آن صورت. چون باشگاه با خالد روضان برگزارکننده این جام قرارداد امضاء کرده و گفته می شود 400میلیون هم دریافت کرده است. ما با باشگاه قرارداد داریم و هر کجا باشگاه بگوید بازی می کنیم اما مسئولان تیم قول داده اند دست خالی از کویت برنگردیم.
*سطح بازی ها آنجا چطور است؟
بازی بازیکنان کویتی که در عمل هیچ کیفیتی ندارد و به طور مثال شما یک دروازه بان را می بینید که با 100کیلو وزن درون دروازه تیمش ایستاده است چراکه برای برگزار کننده بازی مشارکت کویتی ها در این جام مطرح است. اما برای بالا بردن سطح بازی ها از بازیکنان کشورهای صاحب سبک فوتسال دعوت شده که به طور مثال نفراتی از برزیل، ایتالیا، پرتغال، ایران و... بازی می کنند. همینجا باید بگویم وقتی هیجان تماشاگران، پخش زنده و جوایز مسابقات را می بینم به حال لیگ فوتسال خودمان که سطحش فوق العاده بالاتر از این جام کویتی است تاسف می خورم که با بی توجهی مهجور واقع شده است.
*تماشاگران عرب معمولا خیلی کم از رقابتهای ورزشی استقبال می کنند اما در تصاویری که از دوره الروضان دیدیم سالن مسابقه سوزن انداز است، علت آن چیست؟
ببینید فوتسال جذاب است که از یک جام به اندازه 15اسپانسر گردن کلفت حمایت مالی می کنند. وقتی برگزار کننده این همه ابزار در اختیار دارد طبیعی است که می آیند برای تماشاگر هم برنامه ریزی می کنند. در بین هر مسابقه جام روضان مسابقه پنالتی گذاشته می شود و هر کس گلزنی می کند یک تلویزیون ال ای دی یا یک دستگاه آخرین مدل گوشی همراه هدیه می گیرد. به غیر از اینها دیده ام که به بهترین تماشاگر هر روز یک تور بازدید از ورزشگاه و تمرینات تیم های مطرح فوتبال دنیا هدیه داده می شود. با ایت شرایط کدام تماشاگر است که نیاید؟
*بگذریم، از فولادماهان بگو و اینکه چه ارزیابی از تیمت برای لیگ90 داری؟
با مجموعه خوبی که در ماهان گرد هم آمده است امسال قصد تلافی اتفاقاتی را داریم که سال گذشته ما را از رسیدن به عنوان قهرمانی دور کرد. تیم زیر نظر آقای افضلی به خوبی تمرین می کند و آماده می شود تا انشاالله به محض بازگشت به ایران با قدرت کارش را آغاز کند.
*بعد از چند سال اولین سالی است که ماهان بدون شمسایی خواهد بود، فکر می کنی اصغری مقدم می تواند جای او را پر کند؟
آقای وحید شمسایی یکی از بزرگان فوتسال ایران است که بنده به عنوان یک عضو کوچک افتخار داشتم یک سال در کنار ایشان در ماهان بازی کنم. امیدوارم امسال هم هر کجا هستند موفق شوم اما جواد اصغری مقدم هم بازیکن کوچکی نیست و توانایی های خوبی به لحاظ بازی و مدیریت آن دارد. اتفاقا همین چند روز پیش بود که ایشان به عنوان بزرگ تیم از من قول گرفت تا در لیگ آینده در گل زنی به ایشان کمک کنم. آقا جواد رابطه نزدیکی با همه بازیکنان ما دارد.
*با پیوستن قدرت بهادری و مهدی جاوید تعداد مشهدی های فولادماهان به عدد چهار رسید، فردا نمی گویند شما باند شده اید؟
نه بابا. البته ما باند هستیم اما از نوع استریلیزه. مصطفی طیبی که بزرگ ما است، مهدی جاوید و قدرت بهادری هم جزو بازیکنانی هستند که حداقل یک فصل را با هم در علم وادب بوده ایم و شناخت خوبی از هم داریم. این به اصطلاح باندی که شما می گویید باعث می شود در اصفهان احساس غربت نکنیم.
*شما دو روز بعد از بازگشت به ایران باید به مصاف راه آن هم در سالن حسینی ساری بروید، فکر نمی کنی قرعه بدی در اولین گام دارید؟
اول از همه نمی دانم که چه اتفاقی افتاد که به یکباره مسابقات را در لحظات آخر جلوتر آوردند چراکه قبلا قرار بود ما بعد از بازگشت از کویت در تهران اردو بزنیم بعد راهی ساری شویم. با این حال برای تیمی که می خواهد قهرمان شود مهم نیست که اول یا آخر باید به مصاف کدام تیم برود. ما با قدرت به ساری می رویم و با نتیجه هم بر می گردیم.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.