یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه شالکه نظام بانکی کشور باید منطبق بر نیازهای فعلی جامعه و اقتصاد بین الملل تنظیم شود، گفت: نظام بانکی یکی از پایه های اصلی رشد اقتصادی در جامعه است.

نظام بانکی از پایه های اصلی رشد اقتصادی در جامعه است
به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، حیدر مستخدمین حسینی در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: در سالیان اخیر کارایی و ناکارایی سیستم پولی و بانکی کشور در پشتیبانی صحیح از اقتصاد کشور مورد توجه و بحث قرار گرفته است چرا که این نظام نقش کلیدی در ثبات و کارایی محیط اقتصادی، حفظ ثبات سطح عمومی قیمت ها، پشتیابی امور تولیدی، تسهیل رشد و توسعه اقتصادی کشور دارد .
وی همچنین اظهارداشت: کارایی و ثبات نظام پولی – بانکی پشتیبان کارایی اقتصاد کشور است و برخلاف آن بی ثباتی و عدم کارایی به نظام پولی و بانکی موجب بروز بی ثباتی و ناکارایی در اقتصاد کشور می شود اما قدم نخست در اعمال و اجرای هر طرحی اصلاحی برای نظام پولی و بانکی کشور در جهت نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی به یقین شناسایی ریشه های اساسی معضلات نظام پولی و بانکی کشور و اولویت بندی صحیح و رفع این مشکلات است.
این کارشناس اقتصادی گفت: مقام معظم رهبری همواره بر نقش بانک ها تاکید دارند و این مهم را حائز اهمیت می دانند معظم له در شهریورماه سال گذشته و در جمع هیئت دولت بر نقش بانک ها در اقتصاد مقاومتی تاکید فرمودند.
وی عنوان کرد: از نظام بانکی به عنوان محور اصلی اقتصاد در کشور در تحقق اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی انتظارات بیشتری می رود.
مستخدمین حسینی تصریح کرد: نظام بانکی سالیان سال به عنوان محور اصلی اقتصاد تلقی می شود، بانک محوری در اقتصاد ایران جایگاه ویژه ای دارد و تمامی فعل و انفعالاتی که در حوزه اقتصاد صورت می پذیرد اعم از بحث های صادرات، واردات، تولید، اشتغال، فضای کسب و کار،.... به سیستم بانکی محول شده است.
وی گفت: بانکها امروز در شرایطی هستند که انتظارات بسیار بالایی از این سیستم می رود اما در خصوص اینکه نظام بانکی در رابطه با اقتصاد مقاومتی چه جایگاهی می تواند داشته باشد نخستین مورد این است که در اقتصاد مقاومتی محدودیت های که در خصوص فضای کسب و کار وجود دارد، برداشته شود چرا که اثرات این محدودیت در فضای کسب و کار بطور قطع و یقین به سیستم بانکی هم سرایت می کند.
معاون سابق وزارت اقتصاد و دارایی افزود: اقتصاد مقاومتی به دنبال اینکه اولویت به سیاست های داده شود که نتیجه مستقیم و غیر مستقیم این سیاست ها بتواند کاهش حداقل سرمایه لازم را برای راه اندازی یک کسب و کار جدید مطرح کند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نقش نظام بانکی در تحقق کسب و کار های جدید، مردمی سازی اقتصاد، توسعه اقتصاد دانش بنیان و ... بی بدیل است، اظهارداشت: ظرفیت های زیادی در کشور وجود دارد که می توان به همت سیستم بانکی و با روحیه جهادی و تلاش مضاعف تمامی این پتانسیل ها را شکوفا کرد.
مستخدمین حسینی در پایان با اعلام اینکه نظام بانکی یکی از پایه های اصلی رشد اقتصادی در جامعه است، یادآورشد: شالکه نظام بانکی بایستی منطبق بر نیازهای فعلی جامعه و اقتصاد بین الملل تنظیم شود تا در این زمینه حرکت جدی صورت گیرد و در قدم بعدی اصلاح نظام بانکی باید مورد توجه باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.