قدس آنلاین: استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با اشاره به اینکه بیکاری یکی از چالش های مهم هر خانواده ایرانی است،افزود: این چالش مهم اقتصادایران بدون ریشه یابی و آسیب شناسی قابل حل نیست.

بیکاری یکی از چالش های مهم هر خانواده ایرانی است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، عبدالحسین ساسان گفت: حل مساله بیکاری و تورم از مدارس و کودکستان ها نه اجرای مدل های اقتصادی دانشگاه های آمریکایی، آغاز می شود.
وی تصریح کرد: در زمان دولت سازندگی با وجودی که دولت خواستار استفاده از مدل های اقتصادی و نظرات اقتصاددان دانشگاه استنفورد وMIT  بود، دکتر حسین عظیمی استاد  اقتصاد دانشگاه با فریادی بلند خواستار سرمایه گذاری بر روی کودکان و نوجوانان کشور برای تربیت نسل متخصص و توانمند بود ولی هیچ کسی به حرف وی توجه نکرد و امروز متوجه می شویم که او درست می گفت و دولت ها توجهخی به این موضوع نداشتند.
وی تصریح کرد: هر دولت با بهره گیری از نظرات اقتصاددان تحصیل کرده دانشگاه های معتبر آمریکا به دنبال حل مشکلات اقتصادی است و معلوم نیست که این اقتصاددانان بتوانند مشکل  را حل کنند.
ساسان با بیان اینکه مدارس در ایران از دنیای پیشرفته عقب مانده است، افزود: شیوه آموزش و فضای فیزکی مدارس فعلی بایستی متحول شود تا بتوانیم نسل توانمند تربیت کنیم تا مسایل کشور را حل کند.
وی خاطرنشان کرد: مرحوم عظیمی بارها خواستار آویختن مدل های اقتصادی به دیوار و ترکز بر روی کودکستان و مدارس برای تربیت نسل توانمند شد.
وی با بررسی راهکار حل مساله بیکاری با جذب  سرمایه گذاری خارجی، گفت: سرمایه گذار به دنبال محیطی مناسبی برای سرمایه گذاری است نه به دنبال حل مشکل بیکاری زیرا اگر قرار بود مشکل بیکاری را حل کند در کشور خودش این اقدام را انجام می داد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.