نروژ ماموریت جدیدی را عملی می کند و در آن قصد دارد به تولید گازهای گل خانه یی پایان دهد.

 ممنوعیت خرید و فروش اتومبیل های بنزینی از سال ۲۰۲۵ در نروژ

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از Techradar، چهار حزب سیاسی اصلی در نروژ به این نتیجه رسیده اند که قانون ممنوعیت خرید و فروش خودروهای بنزینی را در سال 2025 در این کشور، به اجرا در آورد.

احزاب مختلف و اصلی نروژ در جلسه یی، به این نتیجه رسیده اند که از سال 2025، حتی اتوبوس ها، اتومبیل های شخصی و ماشین های سبک تجاری نیز باید به گونه یی باشند که هیچ گونه گاز گلخانه یی تولید نکنند.

همچنین براساس اهداف تعیین شده در این کشور، قرار است از سال 2030، 75 درصد اتوبوس های مسافرتی و 50 درصد از کامیون های حمل و نقل نسل جدید، به گونه یی باشند که هیچ گونه آلودگی محیطی ایجاد نکنند.

در حال حاضر میزان استفاده از اتومبیل های برقی در نروژ 24 درصد می باشد. این کشور بالاترین درصد استفاده از وسایل نقلیه ی الکترونیکی جدید را دارا می باشد.

مدیر عامل شرکت تولید کننده ی خودروهای الکتریکی تسلا، به تازگی با استقبال از تصمیم گرفته شده در نروژ، تاکید کرده است: هر چند که در خصوص تصمیمات گرفته شده در کشور نروژ تنها حرف هایی به گوشم رسیده است، اما قانون ممنوعیت اتومبیل های بنزینی در سال 2025 در نروژ، قانون عالی و شگفت آوری است.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.