قدس آنلاین/ گرگان: نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: در ماه رمضان فرصتی بوجود می آید تا انسان از آموزه های دینی بهره ببرد و این مسئله تنها سرمایه انسان در زندگی محسوب می شود.

ماه رمضان فرصتی برای استفاده از آموزه های دینی است

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی بعدازظهر سه شنبه در سلسله مباحث ماه مبارک رمضان با موضوع «تحکیم خانواده و وظایف متقابل در آموزه های دینی» که در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در هر سال یک بار ماه رمضان است و تنها در این ماه فرصتی بوجود می آید که بتوانیم از آموزه های دینی خداوند استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در این ماه نباید به دنبال استفاده های مادی و دنیوی باشیم چراکه این مسائل از بین رفتنی است و به انسان ربطی ندارد. تنها چیزی که برای انسان به عنوان سرمایه محسوب می شود، این است که در فرصت های خوب مثل ماه رمضان بهره های معنوی ببریم.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه نماز خواندن و برقراری ارتباط با خداوند دل را جلا می دهد، افزود: روح، دل و جان انسان مانند اندام های بدن دچار بیماری و آلودگی می شوند و باید با انجام دادن اعمال دینی آنها را تمیز و پاکیزه کنیم.

آیت الله نورمفیدی تصریح کرد: هر کسی که در ماه رمضان روزه می گیرد، اثرات مثبت آن را خواهد دید و خداوند به همه بندگانش که فرمان او را انجام بدهد، اجر و پاداش خواهد داد. پیامبر(ص) در زمانی که دو روز به آغاز ماه رمضان زمان باقی مانده بود، به یکی از یاران خود دستور داد تا به داخل کوچه ها برود و مردم را برای سخنرانی ایشان به مسجد دعوت کند.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: حضرت محمد(ص) به بالای منبر رفتند و خطاب به مردم گفتند که ماه رمضان مخصوص مسلمانان است و همه مردم مسلمان باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند. ماه رمضان بر همه ماه های سال برتری دارد و یکی از شب های آن که شب قدر است که از یک هزار ماه ثواب و ارزش بیشتری برای عبادت کردن دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به اینکه در ماه رمضان درهای جهنم بسته و درهای بهشت به روی مردم باز می شود، گفت: ماه رمضان زمینه ای است که میل به انجام دادن گناه در انسان را کم می کند و در انسان رغبتی بوجود می آید که به سوی احسان، تلاوت قرآن، خواندن نماز و ... برود.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: اگر کسی در این ماه روزه نگیرد، خداوند او را مورد رحمت و لطف خودش قرار نمی‌دهد. در مهمانی خدا شکم انسان خالی می‌شود و این مسئله به دل انسان صفا می‌دهد و اگر شکم انسان پر باشد، انسان نمی‌تواند با خداوند به‌خوبی ارتباط برقرار کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.