نماینده مردم مشهد در مجلس گفت: یقین دارم دست های پشت پرده مانع ابلاغ طرح جامع مشهد می شود، پس از پیگیری های فراوانی که انجام داده ایم، هیچ توضیحی برای این همه تأخیر وجود ندارد.

  دست های پشت پرده مانع از ابلاغ طرح جامع مشهد می شوند

به گزارش قدس آنلاین، نصرالله پژمانفر در گفتگو با مهر با اشاره به ضرورت تسریع در ابلاغ طرح جامع مشهد اظهار کرد: اگر قانون در هر حوزه‌ای به موقع تعیین تکلیف نکند، این بلاتکلیفی آسیب‌های فراوانی را به جامعه وارد می‌کند که این امر از نظر ما پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: این موضوع در محاورات عامیانه نیز مطرح می‌شود که قانون بد بهتر از بی‌قانونی است زیرا وقتی تکلیف موضوعی روشن باشد، می‌توان اتفاقات آینده را پیش‌بینی و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی در موضوع طرح جامع مشهد کوتاهی می‌کند، گفت: اگر به لحاظ مادی نیز حساب کنیم، ابلاغ نشدن طرح جامع مشهد آسیب‌های مالی فراوانی را به مشهد وارد کرده است.

پژمانفر با اشاره به ساختمان‌های نامتناسب مختلفی که در اثر روشن نبودن وضعیت مشهد ساخته شده‌اند، گفت: این نداشتن قانون متناسب امروز، کار را به جایی رسانده که کلان شهری همچون مشهد که باید ویترین نظام باشد، به شهری پرچالش تبدیل شده است و امروز بیش از یک میلیون نفر حاشیه‌نشین دارد که وجود این چالش‌ها به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

وی ادامه داد: به عقیده بنده، بسیاری از بحران‌هایی که دامن گیر مشهد شده و این شهر را در شرایط اجتماعی، امنیتی و سیاسی نامناسبی قرار داده است، متوجه مسئولانی است که می‌توانستند با تعیین تکلیف وضعیت مشهد، مانع بروز این مشکلات شوند.  

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه وجود جریان‌های رانتی و سوء استفاده‌گر که با برخی از مسئولان اجرایی کشور پیوند دارند، باعث شده بسیاری از حقوق مردم مشهد تضییع شود و اتفاقات ناگواری را رقم بزند.

پژمانفر تأکید کرد:  بنده یقین دارم دست‌های پشت پرده‌ای مانع ابلاغ طرح جامع مشهد می‌شود زیرا پس از پیگیری‌های فراوانی که انجام داده‌ایم، هیچ توضیحی برای این همه تأخیر وجود ندارد.

وی افزود: قطعا پشت صحنه‌ای در این ماجرا وجود دارد و این پشت پرده‌ها سبب شده‌اند آسیب‌های فراوانی به کلان شهر مشهد وارد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.