شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: بی‌تردید جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با درگذشت استاد سبزواری یکی از سرداران بزرگ خود را از دست داده است.

 یکی از بزرگترین سرداران جبهه فرهنگی انقلاب

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای به مناسبت درگذشت استاد حمید سبزواری، این شاعر انقلابی را «زبان گویای ملت انقلابی ایران» دانست که در پس هر مناسبتی احساسات ملت بزرگ کشورمان را در قالب اشعار فاخر و فخیم بروز داده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: هر چند برای آن فقید سعید که عمر با برکت خود را در سنگر دفاع از مرزهای فرهنگی انقلاب اسلامی سپری کرد، درگذشت در ماه مهمانی خداوند متعال که سرشار از رحمت و مغفرت است، سعادتی بزرگ و در حقیقت مزد تلاشهای بی‌وقفه آن عزیز در تبیین انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، اما جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بدون تردید یکی از سرداران بزرگ خود را از دست داده است.

مرحوم حمید سبزواری چه در سالهای پیش از انقلاب اسلامی که با زبان شعر به مبارزه با نظام جائر پهلوی شتافت و چه پس از پیروزی انقلاب اسلامی که خالصانه همه توان و بضاعت خود را در میدان دفاع از مبانی اسلام ناب محمدی«ص» به کار گرفت؛ بدون کوچکترین چشمداشت و تنها برای رضایت خداوند متعال کار و تلاش کرد و ان‌شا‌الله هم اکنون مزد این خدمات خود را با مأوا گرفتن در سایه رحمت و غفران بی‌منتهای الهی دریافت خواهد کرد.

در این بیانیه تاکید شده است: از سرودن شعر زیبای «خمینی ای امام» که در روز تاریخی دوازده بهمن 1357 در فرودگاه مهرآباد در محضر رهبرکبیر انقلاب «ره» اجرا شد، تا سرودن اشعار زیبا، نغز، ساده و در عین حال پرمعنا در رثای استاد شهید مطهری، شهدای انفجار حزب جمهوری اسلامی، شهیدان رجایی و باهنر و ... استاد فقید حمید سبزواری را به «زبان گویای ملت انقلابی ایران» تبدیل کرد که در پس هر مناسبتی احساسات ملت بزرگ ایران را در قالب اشعار فاخر و فخیم بروز داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نسل انقلاب اسلامی در خاطرات خود همواره به یاد خواهد داشت که در پی فتح خرمشهر حمید سبزواری بود که با سرودن شعر زیبای «خجسته باد این پیروزی» حلاوت و شیرینی این حماسه جاویدان را فزونی بخشید و یا پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان، « پدر شعر انقلاب » با سرودن چکامه حماسی « برخیز تا بار سفر بر باره بندیم» خون غیرت را در رگها به جوش و خروش درآورد.

 شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن عرض تسلیت درگذشت استاد حمید سبزواری به رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» و همه دلدادگان انقلاب اسلامی، برای آن مرحوم مغفور آمرزش از درگاه خداوند متعال مسئلت دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.