سخنگوی دستگاه قضا از توقف حکم اعدام ۷ قاچاقچی موادمخدر بعد از احراز پشیمانی خبر داد.

توقف حکم اعدام ۷ قاچاقچی بعد از احراز پشیمانی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در ابتدای نود و هفتمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه در کمتر از سه ماه گذشته در مجموعه 31 استان کشور 34 هزار و 646 کیلوگرم از انواع مواد مخدر کشف و ضبط شد، اظهار داشت: اگر این مواد مخدر داخل کشور توزیع می‌شد و به دست جوانان می‌رسید می‌توانست مرگ تدریجی را به همراه داشته باشد. قوه قضاییه ناچار به برخورد با سوداگران مرگ است.

وی خاطرنشان کرد: از این مقدار مواد مخدر کشف شده 939 کیلوگرم هروئین، 88 کیلوگرم شیشه و نزدیک به 168 کیلوگرم کراک کشف و ضبط شد. یعنی بیش از هزار کیلوگرم از این مواد کشف شده مواد مخدر خطرناک بود.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: مدعیان حقوق بشر که همیشه فریاد و ندای حقوق بشر سرمی‌دهند که چرا جمهوری اسلامی ایران چنین افرادی برخورد و مجازات می‌کند زمانی‌که این کشفیات صورت می‌گیرد ساکت می‌مانند.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه در این مدت هفت نفر از افرادی که به اعدام محکوم شده بودند اظهار ندامت و پشیمانی کردند، تصریح کرد: بعد از احراز جرم این افراد آنها حاضر شدند سایر مجرمان در این حوزه را به دستگاه قضایی معرفی کنند که تعدادی از مجرمان معرفی شدند و احراز شد که این هفت نفر پشیمان هستند و همچنین در برنامه‌های فرهنگی،‌ آموزشی و تربیتی زندان نیز همکاری داشتند و برخی از این افراد تعدادی جزوات قرآن را حفظ کردند که با درخواست روسای دادگستری مجازات آنها از اعدام به حبس ابد تغییر یافت و پیشنهاد یک درجه تخفیف برای آنها انجام شد.

وی افزود: در گزارشی که در سال 94 از استان‌های کشور گرفته‌ایم تعداد 33 هزار و 402 پرونده در مورد زمین‌خواری تشکیل شد که اکثراً بلکه شاید قریب به اتفاق این پرونده‌ها شاکی خصوصی یا مدعی‌العموم در آن وارد شد. از این تعداد 19 هزار و 990 پرونده به حکم رسید و حکم برای آنها صادر شد که البته این احکام قطعی نیست و در مرحله تجدیدنظرخواهی قرار دارد. تعداد 8 هزار و 222 قلع و قمع در این احکام صادرشد و 37 هزار و 297 هکتار از زمین‌هایی که تصرف شده بود رفع تصرف شد و به منابع طبیعی و سایر ارگان‌های مربوطه اعاده شد.

معاون اول قوه قضاییه اظهار داشت: در این پرونده‌ها تعداد 22 هزار و 763 نفر در مجموع تحت تعقیب قرار گرفتند البته این تعداد به عنوان متهم تحت تعقیب قرار گرفتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.