کارشناسان امنیتی صهیونیستی اعتراف کرده اند که عملیات استشهادی اخیر تل آویو یک عملیات گروهی و سازماندهی شده با برنامه ریزی دقیق عملیاتی بوده است. این اعترافات یعنی عملیات مذکور برای محور مقاومت یک نبرد موفقیت آمیز اطلاعاتی محسوب می شود.

نگاهی دیگر به عملیات شهادت طلبانه تل‌آویو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری جهان، در چند متری وزارت دفاع اسرائیل در حالی یک عملیات شهادت طلبانه اتفاق افتاده است که این اقدام از طرف گروه های مقاومت با استقابل گسترده ای روبه رو شد. این استقبال بدین معناست که جبهه مقاومت مسیر خود را یکبار دیگر به صهیونیست ها یادآوری کرد. آنهم در شرایطی که دور جدید گفتگو های صلح و عادی سازی روابط میان ترکیه و اسراییل در جریان است و مقدمات عادی سازی روابط – به تعبیر دقیق تر روابط آشکار و رسمی- میان عربستان و رژیم صهیونستی نیز در حال انجام است.

در چند ماه اخیر و به خصوص پس از چراغ سبزهای نخست وزیر مصر برای دور جدید عادی سازی روابط با اسراییل و بسط قرارداد کمپ دیوید و دیدارهای مقامات سعودی با سران صهیونیستی، و همزمان پیگیری دور جدید مذاکرات صلح با بازیگری برخی کشورهای اروپایی، زمینه های عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وارد مرحله جدیدی شده است. این موضوع همچنین نشان داد که هرنوع گفتگو و در هر سطحی جریان مقاومت را از مبارزه دور نخواهد کرد. بدین ترتیب عملیات شهادت طلبانه تل آویو، به نوعی دهن کجی به همه سران عربی و اسلامی بود که دور جدید از کارشکنی علیه قدس شریف را با مقدمات عادی سازی روابط اسراییل استارت زده اند.

این عملیات همچنین یک عملیات غافلگیر کننده امنیتی برای دستگاه های اطلاعاتی اسراییل نیز محسوب می شود. چراکه طی ماه های اخیر دستگاه اطلاعاتی صهیونیستی در ارزیابی های خود اینگونه وانمود می کردند که توانسته اند اقدامات امنیتی محور مقاومت را مهار کرده اند. این عملیات نشان داد که مدافعان مقاومت همچنان یک جریان مصمم و با انگیزه بالای جهادی است.

این موضوع البته یک شکست اطلاعاتی نیز برای صهیونیست ها محسوب می شود. همچنانکه پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد مجریان عملیات تل آویو راه طولانی را پیمودند تا از منطقه الخلیل به قدس و از آنجا به تل آویو رسیدند و آنان در مسیر با هیچ مشکلی روبرو نشدند. فرار از مکان های متعدد بازرسی و تورهای اطلاعاتی، خود به منزله یک شکست سنگین امنیتی است. به همین ها اضافه کنید که مجریان عملیات نیز ساکن کرانه باختری بوده اند.

همچنین کارشناسان امنیتی صهیونیستی اعتراف کرده اند که عملیات استشهادی اخیر تل آویو یک عملیات گروهی و سازماندهی شده با برنامه ریزی دقیق عملیاتی بوده است. این اعترافات یعنی عملیات مذکور برای محور مقاومت یک نبرد موفقیت آمیز اطلاعاتی محسوب می شود. از سوی دیگر عملیات اخیر نشان داد که به لحاظ اطلاعاتی امکان دسترسی به مراکز حساس رژیم صهیونیستی برای مقاومت وجود دارد. ضمن اینکه این موفقیت اطلاعاتی، عمق و مکان عملیات های آینده محور مقاومت را نیز غیرقابل پیش بینی می کند.

البته این عملیات به نوعی انتقام از نظامیان صهیونیستی بود که در هفته های اخیر جنایات کم سابقه ای را علیه شهروندان فلسطینی انجام داده بودند. استقبال و حمایت گروه های متعدد مقاومت و رضایت گسترده مردمی از این عملیات شجاعانه ضمن اینکه جبهه مقاومت را وارد یک فاز جدید انگیزشی برای مقاومت بیشتر در ماه مبارک رمضان کرد نشان می دهد که این عملیات از مشروعیتی بالایی نیز برخوردار است که کار سازش کاران را در فلسطین اشغالی بسیار مشکل خواهد کرد.

اما به اعتقاد کارشناسان این عملیات یک پیام مهم و راهبردی و یک پیام چالش برانگیز برای «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی محسوب می شود. این عملیات به نوعی اقدام پیشدستانه در اینباره محسوب می شود. در حالیکه صهیونیست‌ها تلاش می کردند حضور لیبرمن را به عنوان یک برگ برنده و ترس آور برای فلسطینی ها تبلیغ کنند، این عملیات به نوعی اقدامی پیشدستانه علیه این وزیر تندرو محسوب می شود. ضمن اینکه لیبرمن در مقابله با این اقدام چه کاری می تواند انجام بدهد؟! او می تواند به کرانه باختری حمله کند؟ حمله به کرانه باختری هیچ سودی برای این وزیر تندرو نخواهد داشت و به همین دلیل در این قضیه او بیشتر باید به فکر پذیرفتن شکست باشد.

دست آخر آنکه انتفاضه در فلسظین ادامه دارد و حتی در روزهای که بسیاری از طراحان غربی فکر می کنند که طرح های مشکوک سیاسی شان برای فلسطین وارد مراحل اجرایی می شود، باید متتظر اقداماتی همچون عملیات شهادت طلبانه اخیر در قلب تل آویو باید باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.