رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: موازنه سیاسی و نظامی در این مدت به نفع دولت سوریه بوده است.

موازنه سیاسی و نظامی به نفع دولت سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز (یکشنبه 23 خرداد) در حاشیه دیدار با پرفسور وانگ ژان رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیدار طولانی و سازنده‌ای با پرفسور وانگ ژان داشتیم که روابط ایران و چین در این دیدار مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه راوابط ایران و چین استراتژیک است، گفت: با توجه به دیدگاه «نگاه به شرق»، چین می‌تواند نقش مهمی در تحقق این نگاه داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دیدار خود با وزیر امورخارجه چین اظهار کرد: در دیداری که داشتیم به این توافق رسیدیم که حجم مبادلات دو کشور می‌تواند از 50 میلیارد دلار به 200 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

ولایتی با اشاره به اینکه از دیدگاه چین ایران مهمترین کشور منطقه است، گفت: ایران به عنوان حلقه استراتژیک جهت ارتباط چین با غرب آسیا و اروپا می‌تواند ایفای نقش کند. ایران حلقه رابط مهم در شکل‌گیری جاده ابریشم و بازسازی آن در قرن بیست و یکم است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جزئیات تماس رئیس جمهور کشورمان با امیر قطر اظهار کرد: رابطه ایران و کشورهای همسایه از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس رابطه‌ای قدیمی و مهم از نظر اشتراکات دینی و مذهبی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشیخص مصلحت نظام با اشاره به اینکه روابط ما باید با حسن همجواری باشد، خاطرنشان کرد: اقدام روحانی در جهت دیدگاههای دولت جمهوری اسلامی و روابط ایران و همسایگان بوده است.

ولایتی در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب دریادار شمخانی به عنوان هماهنگ کننده عالی در امور نظامی میان سه کشور ایران، سوریه و روسیه، گفت: هر سه کشور ایران، سوریه و روسیه با یک هدف مشترک در کنار هم هستند و علیه تروریست که آفت امنیت منطقه است مبارزه می‌کنند و از اتحاد نظر و عمل در این سالها و ماهها نتیجه گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه پیروزی از آن دولت و ملت سوریه است، گفت: با توجه به مشروعیت دولت سوریه و مظلومیت مردم این کشور لازم است به آنها کمک کنیم و موازنه سیاسی و نظامی در این مدت به نفع دولت سوریه بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.