قدس آنلاین-شهرکرد، آناهیتا موجودی؛ ماده مالاشیت گرین یا مالاشیت سبز، یکی از فرآورده های موثر در کنترل بیماری های قارچی (ساپرولگینا) و تک یاخته ای آلوده کننده ماهیان می باشد. 

حبس تعزیری برای یکی از پرورش دهندگان متخلف ماهی

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،  رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اردل گفت،یکی از پرورش دهندگان ماهی در شهرستان بدلیل استفاده از ماده مالاشیت گرین به 8 ماه حبس تعزیری محکوم شد.
دکتر ربیعی در این باره گفت: ماده مالاشیت گرین یا مالاشیت سبز، یکی از فرآورده های موثر در کنترل بیماری های قارچی (ساپرولگینا) و تک یاخته ای آلوده کننده ماهیان می باشد. مالاشیت گرین برای پرورش ماهی سردابی یا همان قزل‌آلا استفاده می‌شود این ماده برای پاکسازی استخر و محیط پرورش ماهی‌ها استفاده می‌شود.
وی در ادامه گفت: این ماده خسارات غیرمستقیم چون بروز مشکلات زیست محیطی و راه یابی به چرخه طبیعت را در بردارد و درعین حال این ماده مدت‌های طولانی در منابع آبی باقی می‌ماند.
ربیعی در پایان به مصرف کنندگان این مواد زیانبار هشدار داد و گفت: با توجه به مسئولیت خطیری که دامپزشکی در قبال سلامت مردم خصوصا" مصرف کنندگان فراورده های خام دامی دارد با هرگونه تخلف بشدت برخورد قانونی می گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.