قدس آنلاین: مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان گفت: نخستین ماراتن «استارت‌آپی» خدمات روانشناختی کشور از تاریخ سی‌ام تیر ماه تا اول مرداد ماه (۲۰ تا ۲۲ ژولای) به مدت سه روز در فرهنگسرای ترافیک مشهد برگزار می‌شود.

نخستین ماراتن «استارت‌آپی» خدمات روانشناختی کشور در مشهد برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، علی جاهدی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در مرکز خانه علوم تربیتی و روانشناسی برگزارشد، اظهار داشت: نخستین ماراتن استارت آپی خدمات روانشناختی برای نخستین بار در کشور با مشارکت خانه علوم تربیتی، روانشناسی و مشاوره مشهد، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد و پارک علم و فناوری خراسان، از تاریخ سی‌ام تیر ماه تا اول مرداد ماه (20 تا 22 ژولای) به مدت سه روز در فرهنگسرای ترافیک مشهد برگزار می‌شود.
وی افزود: ثبت‌نام از شرکت‌کنندگان نخستین ماراتن «استارت‌آپی» خدمات روانشناختی کشور از ابتدای این هفته آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد و به محضی که این ظرفیت تکمیل شد فرایند ثبت‌نام به پایان می‌رسد.
مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان درباره نحوه ثبت‌نام علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد، گفت: علاقه‌مندان به شرکت در نخستین ماراتن «استارت‌آپی» خدمات روانشناختی کشور می‌توانند از طریق سایت اینترنتی: WWW.PSYCHOSTARTUP.IR ثبت‌نام کنند و شماره تماس‌های 37667853 و 37667351 – 051 هم پاسخگوی سؤالات احتمالی علاقه‌مندان به شرکت در این استارت‌آپی است؛ شرکت در این رویداد ویژه عموم مردم بوده و محدویتی ندارد و هزینه ثبت‌نام برای هر نفر هم 200 هزار تومان است و حضور بیش از 150 نفر در این رویداد پیش‌بینی شده است.
جاهدی با اشاره به برگزاری 5 پیش رویداد قبل از رویداد اصلی، تصریح کرد: قبل از برگزاری نخستین ماراتن «استارت‌آپی» خدمات روانشناختی کشور 5 پیش رویداد با موضوعات اشتغال در هزاره سوم، خلاقیت و کارآفرینی، روانشناسی و کارآفرینی، روش‌های تولید ایده در خلاقیت و استارت‌آپ چیست؟ برگزار می‌شود که نخستین پیش رویداد در تاریخ شانزدهم مهر ماه سال گذشته برگزار شد و آخرین پیش رویداد هم در تاریخ بیست و چهارم تیر ماه امسال برگزار می‌شود و در هر پیش رویداد 120 نفر از علاقه‌مندان به استارت‌آپی حاضر هستند و پس از پیش رویدادها هم رویداد نهایی برگزار می‌شود.
وی درباره محورها و کارگروه‌های نخستین ماراتن «استارت‌آپی» خدمات روانشناختی کشور، تأکید کرد: این رویداد در قالب ۲۰ کارگروه تعلیم و تربیت، مدرسه اشتغال، سایکوتور، مشاوره گروهی، نوجوان و جوان، ازدواج، خلاقیت، تربیت جنسی و سکس تراپی، بازی درمانی، رسانه و آسیب‌های نوپدید، کودک، خانواده و زوج درمانی، مشاوره دینی، مهارت‌های زندگی، روان درمانی، مشاوره تحصیلی، سایکو سینما، روانسنجی، فرزند پروری و اختلال یادگیری برگزار می‌شود.
مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان با اشاره به اینکه این رویداد، یک رویداد فرهنگ‌سازی آموزش است، بیان کرد: این رویداد، بومی شده مدل بین‌المللی استارت آپ ویکند است و استارت‌آپ یک رویداد جهانی است که از سال 1391 در ایران آغاز شده که چند نمونه آن در مشهد برگزار شده است و از یک ماه پیش نیز فرایند برگزاری استارت‌آپ‌های تخصصی آغاز شده است.
جاهدی گفت: جامعه هدف این رویداد در سه گروه فعالان حوزه کارآفرینی، خلاقیت، ایده پروری و ایده پردازی، مدیریت کسب و کار و حوزه‌های فنی و برنامه‌نویسان و طراحان اپلیکیشن‌های موبایلی در گروه اول، گرافیست‌ها در گروه دوم و متخصصان حوزه علوم تربیتی و روانشناختی که دارای دانش کافی هستند در گروه سوم هستند.
وی در رابطه با مزایای این رویداد افزود: فارغ‌التحصیلان رشته روانشناسی می‌توانند با همکاری دو گروه اول تیم‌سازی کنند و در یک فرآیند آزمایشگاهی تجربه ایجاد یک کسب و کار را داشته باشند؛ از دیگر مزایای این رویداد توسعه فرهنگ ایده‌پردازی و خلاقیت در میان نخبگان جامعه و ایجاد یک کار تیمی در میان آن‌ها است.
مدیر مرکز رشد ICT پارک علم و فناوری خراسان با بیان اینکه هدف از برگزاری این ماراتون استفاده از فضای مجازی و حوزه دیجیتال است، تصریح کرد: بستر اینترنت و فضای مجازی یکی از بسترهای اشتغال‌زایی است که می‌توان به خوبی از آن بهره‌مند شد؛ همچنین شرکت‌کنندگان می‌توانند از ظرفیت ویژه ناگفته شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک فرصت استفاده کنند.
جاهدی با ابراز نگرانی از معضل بیکاری جوانان، تصریح کرد: آمار یک میلیون و 300 هزار نفر جوان بیکار در کشور نگران‌کننده است و از این تعداد 60 هزار نفر روانشناسان و متخصصان هستند.
وی تأکید کرد: 1212 نفر در خراسان بزرگ عضو سازمان نظام روانشناسی هستند که از این تعداد 976 نفر عضو سازمان نظام روانشناسی خراسان رضوی، 95 نفر عضو سازمان نظام روانشناسی خراسان شمالی و 141 نفر عضو سازمان نظام روانشناسی خراسان جنوبی هستند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.