سنای فرانسه در حالی بررسی اصلاحات پیشنهادی دولت در قانون کار را آغاز می‌کند که اعتصاب خلبانان و کارکنان سیستم حمل و نقل ریلی، ترافیک را در جریان برگزاری مسابقات یورو ۲۰۱۶ به شدت مختل کرده است.

 قانون کار فرانسه در سنا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، شرکت ملی راه آهن فرانسه موسوم به اس ان سی اف اعلام کرده است که حدود 30 درصد قطارهای داخلی و 10 درصد قطارهای سریع السیر از حرکت بازایستاده اند.

قطارهای شهری پاریس نیز قرار بوده است که تماشاگران مسابقه فوتبال امروز ایرلند- سوئد را به ورزشگاه استودو فرانس منتقل کنند، با اختلال زیادی روبرو شده اند.

حدود 15 درصد پروازهای شرکت هواپیمایی ایرفرانس نیز به علت اعتصاب خلبانان لغو شده است.

پیش بینی می شود سنای فرانسه تغییراتی را در اصلاحات پیشنهادی دولت سوسیالیست اعمال خواهد کرد. این اصلاحات باید بار دیگر در پارلمان فرانسه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

اتحادیه کارکنان راه آهن فرانسه هشدار داده اند که اعتصاب این بار تا زمانی ادامه خواهد یافت که دولت به درخواست های آنها عمل کند.

نرخ بیکاری در بین جوانان فرانسوی به بیش از 25 درصد رسیده است و این مساله به یکی از بزرگترین چالش های فرانسوا اولاند رئیس جمهور سوسیالیست این کشور تبدیل شده است.

دولت فرانسه اعلام کرده است که با اجرای این اصلاحات قصد دارد بازار کار را انعطاف پذیرتر کند ولی کارگران نگران از دست رفتن مزایای اجتماعی و شغلی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.