۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸
کد خبر: 392220

محمد امین توکلی زاده

اولويت امروز نيروهاي انقلاب  چيست؟

اين روز ها اگر سري به رسانه بزنيد به خوبي متوجه مي شويد رسانه ها كه منعكس كننده و جهت دهنده به افكار عمومي هستند و نقش مهمي در تصميم سازي دارند از نظم و هارموني خوبي برخوردار نيستند به ويژه در فضاي مجازي ونرم افزارهاي اجتماعي به لحظه با طرح يك موضوع ذهن همه معطوف همان مطلب مي شود وبه نام به روز بودن يك بي انطباطي مداوم در افكار عمومي شكل مي گيرد.
مدتي قبل يكي از دوستان نقل مي كرد كه صهيونيست ها براي رسيدن به اهداف خود مي گويند نياز نيست با دشمنان وارد نزاع شويد همين كه بتوانيد اولويت هاي آنها را جا بجا كنيد آنها را شكست داده ايد.
نمي دانم چقدر اين حرف مستند است و پايه علمي دارد ولي تا حد زيادي درست است.
نظام جمهوري اسلامي با امكانات مشخص وزمان محدود ودشمنان ومشكلات فراوان، نيرو وانرژي انقلاب را بايد صرف كدام موضوع نمايد؟
اولويت امروز حزب الله چيست؟
پاسخ به اين سوال مي تواند بسيار راهگشا باشد؛ مي توان براي پاسخ به اين سوال وارد يك طوفان فكري بزرگ شد وبعد به نتيجه رسيد اما راهكار ديگر وصحيح تر بررسي سخنان ورهنمود هاي رهبر انقلاب است كه مي توان با كنكاش در آن اولويت ها را يافت.
بطور مثال اگر دغدغه هاي امروز حزب الله را فهرست كنيم مي توانيم كمي وضع موجود را بهتر رصد وتوصيف نماييم:

- برجام و محقق نشدن ثمرات آن
- مشكلات آسيب هاي فرهنگي و بد حجابي و ...
- گفتمان سازي و سند نويسي براي آينده انقلاب
- دفاع از حرم هاي مقدس اهل بيت عليهم سلام
- محروميت زدايي وخدمت به مردم
- حقوق ميليوني مديران
- غفلت مسؤلان از فرهنگ (سينما و تلويزيون و ....)
- آسيب هاي اجتماعي (اعتياد، طلاق، بيكاري ....)
- انتخابات رياست جمهوري آينده
- انتخابات شوراها
-فعاليت هاي فرهنگي در مساجد و پايگاه هاي بسيج ترويج وفراگيري آن
- ساخت مساجد حسينيه ها وگسترش هيأت هاي مذهبي
- فريضه امر به معروف و نهي از منكر
- اوضاع مجلس شوراي اسلامي وتركيب كميسيون ها و فراكسيون هاي آن
- مطالبه وعده هاي انتخاباتي دولت در سال آخر و ....
بي ترديد اين فهرست را مي توان كامل و كامل تر نمود و احتمالا به موضوعات مهمي خواهيم رسيد كه هر كدام به تنهايی انرژي و نيروي انساني و امكانات و ايده و برنامه ريزي فراواني را طلب مي نمايد.
اما واقعا اولويت امروز نيروهاي انقلاب كدام است؟ البته اين به معناي حذف هيچ يك از اين دغدغه ها نيست و تعيين اولويت به معناي نفي تقسيم كار هم نيست، اما پيدا كردن محور يا محور هاي اصلي مهم است.
جمله اي از امام در خاطرم هست كه امام در زمان جنگ فرمودند "جنگ در رأس امور است" و تكليف را براي همه مشخص فرمودند؛ و الّا در همان زمان هم دغدغه هاي فراوان و مهمي وجود داشت كه پرداختن محوري به آن مي توانست دفاع مقدس را تحت الشعاع قرار دهد.
چند سال پيش نيز رهبر انقلاب فرمودند "موضوعات را اصلي وفرعي كنيد و موضوعات اصلي را در صدر دستور كار خود قرار دهيد" تذكر حكيمانه اي كه بسياري از آن غفلت كردند. اما اين روزها مدتي است امام و مقتداي ما از ما بصورت ويژه انتظاراتي دارد كه به نظر هنوز جدي گرفته نمي شود.
برخي از عزيزان با ارجاع به گذشته با استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي علاقه مندي هاي مقدس و دغدغه هاي درست خود دليل مي آورند وسعي مي كنند همان موضوع را دغدغه همه نمايند؛ اما اين هم نادرست است. موقعيت شناسي، تشخيص درست تكليف، اقدام صحيح و بهنگام نياز است تا به مراد رهبر انقلاب برسيم.
حقير به سهم خود در اين مطلب كوتاه سعي كردم أصل موضوع را بيان نمايم تا انشاءالله با همفكري بزرگان وخوبان انقلابي بتوانيم رأس امور را در زمان حاضر و بر اساس نظر ولي امر خود، به خوبي تشخيص دهيم و همت واراده خود را صرف همان اولويت نمائيم و الّا بدانيم در تاريخ بسياري بخاطر همين تشخيص غلط كربلا در كنار امام خود نبودند و دير به وظيفه وتكليف خود پي بردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.