۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 392259

کارشناسان در بازبینی مطالعات جهانی اظهار داشتند: محدود کردن دسترسی آسان افراد به روش‌های خودکشی به پیشگیری از وقوع آن کمک می‌کند.

راهکارهایی برای پیشگیری از خودکشی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، کارشناسان دریافتند آمار خودکشی در کشورهایی که میزان فروش قرص‌های مورد استفاده برای خودکشی را محدوده کرده‌اند، کاهش یافته است. همچنین روش موثر دیگر، نصب موانع فیزیکی در مناطق شناخته‌شده برای خودکشی همچون پل‌های بلند است.

به گفته کارشناسان، این اقدامات موثر هستند زیرا می‌توانند انگیزه اقدام به خودکشی را از بین ببرند. اگرچه به اعتقاد آنان یک روش مشخص به عنوان بهترین شیوه برای پیشگیری از خودکشی وجود ندارد.

همچنین کارشناسان بر این باورند که اجرای متدهای معرفی شده بر اساس شواهد و مدارک موجود در این مطالعه همچون آموزش پزشکی و عمومی در کنار آگاهی و قانونگذاری مناسب این امکان را فراهم می سازند تا استراتژی‌های سلامت عمومی در برنامه‌های پیشگیری از خودکشی تغییر کنند. با این اقدامات می‌توان تعداد موارد مگر و میر ناشی از خودکشی را به حداقل رساند.

روش‌های درمانی همچون مصرف "لیتیوم" و "کلوزاپین" در برخی از افراد موثر است و داروهای افسردگی نیز در کاهش میزان خودکشی در افراد بالای ۷۵ سال نقش دارند.

به گزارش هلث دی نیوز، طبق آمار هر سال در سطح جهان بیش از 800 هزار مورد خودکشی رخ می‌دهد. همچنین به ازای هر یک مورد مرگ ناشی از خودکشی حدود ۳۰ خودکشی نافرجام ثبت می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.