نیروهای امنیتی فرانسه مردی حدود چهل سال را در شمال شرقی فرانسه بازداشت کردند که مظنون به همکاری با متهم حملات تروریستی در مسابقان یورو ۲۰۱۶ است که هفته گذشته در مرز اوکراین لهستان بازداشت شد.

بازداشت دومین مظنون حملات تروریستی مسابقات یورو ۲۰۱۶

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اسپوتنیک فرانس؛ نیروهای امنیتی فرانسه فردی را در مرز اوکراین بازداشت کردند که احتمال دارد با متهم فرانسوی حملات تروریستی مسابقات یورو 2016 همدست باشد.

اواخر ماه مه، سرویس امنیتی اوکراین اطلاع دادند که مردی فرانسوی را در مرز این کشور با لهستان بازداشت کردند که مظنون به برنامه ریزی حملات تروریستی در روز قبل از شروع مسابقات یورو 2016 است.

نیروهای پلیس در ماشین وی سه راکت موشک انداز، بیش از 100 کیلوگرم مواد منفجره، چاشنی های بمب و تعداد بسیار زیادی کلاشینکف کشف کردند. سه بند از قانون کیفری فرانسه یعنی قاچاق، اقدام به حملات تروریستی و حمل اسلحه غیرقانونی در مورد این فرد صدق می کند. به گزارش سرویس امنیتی اوکراین وی قصد داشته تا 15 حمله تروریستی را انجام دهد. مقامات فرانسه معتقد است که مظنون با یک شبکه قاچاق اسلحه و نه گروه های تروریستی مرتبط است.

رسانه های فرانسوی متهم را فردی 25 ساله و اهل یکی از مناطق مرزی این کشور معرفی کرده اند و همدست 40 ساله وی نیز اهل شمال شرقی فرانسه است.

مسابقات فوتبال یورو 2016 از 10 ژوئن تا 10 ژوئیه در فرانسه برگزار می شود. وزرات کشور فرانسه با به کارگیری بیش از 87 هزار نیروی امنیتی متعهد به حفظ امنیت مسابقات شده است.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.