رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران خواستار اصلاح قانون کار کودکان زیر ۱۵ سال شد.

اصلاح قانون کار کودکان زیر ۱۵ سال

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، فاطمه دانشور در دویست‌وشصت‌وهفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران اظهار داشت: مأموران و شهرداری زنان و کودکان کارتن خواب را برای ساماندهی به مراجع قضایی و قانونی می‌دهند اما قضات با احکام صادره زنجیرهای حمایتی این افراد را پاره می‌‌کنند.

وی با بیان اینکه این زنان و کودکان با چنین بی‌توجهی‌هایی بار دیگر به پارک‌ها باز می‌گردند، گفت: در اغلب موارد پدران این کودکان مشخص نیست و در آینده به زنجیره‌های خرید و فروش مواد مخدر می‌پیوندند. از آنجایی که مراجع علمی کودک در دادگستری است، به زبان روزه به خدا قسم‌تان می‌دهم در خصوص این کودکان حق‌کشی نشود.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این کودکان متاسفانه در شرایط بدی هستند، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌ها نوزادان را بعد از تولد به زور به مادران کارتن خواب تحویل می‌دهند و زمانی که با وزارت بهداشت در این باره صحبت می‌کنیم می‌گویند وظیفه ما تولد کودک است و بهزیستی نیز می‌گوید بیمارستان باید به ما اطلاع دهد. در این بین خلاء قانونی و نبود احکام قضایی مشکل‌زا شده است.

دانشور تاکید کرد: مددکاران اورژانس اجتماعی می‌توانند به این مسائل ورود کنند از این رو خواهشمندم این موضوع را به دلیل گرفتاری‌هایتان فراموش نکنید. پیامبر سنت جاهلی زنده به گوری کودکان را منسوخ کرد، چه کنیم تا این معضل از بین برود؟

وی همچنین به هفته مبارزه با کار کودک اشاره کرد و خطاب به وزیر دادگستری گفت: کار کودکان زیر 15 سال ممنوع است، اما در صورت فعالیت این کودکان در کارگاه‌های خانوادگی و کارگاه‌هایی که حداکثر 5 نفر هستند اجازه کار آن وجود دارد، از شما خواستار اصلاح این قانون هستم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.