رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از اتفاق نظر در هیئت دولت برای جوان‌سازی گام‌به‌گام سطوح مختلف مدیریتی در دولت خبر داد و گفت: حجم بحرانها و چالشها به گونه‌ای است که نمی‌توان در کوتاه‌مدت در تمامی عرصه‌ها به موفقیت رسید.

 اتفاق نظر برای «جوان‌سازی» بدنه دولت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، معصومه ابتکار در نشست با جوانان و دانشجویان اظهار کرد: اقدامات دولت یازدهم را باید با توجه به شرایط و اقتضائات زمان روی کار آمدن آن سنجید؛ بی‌شک رئیس‌جمهور و اعضای دولت تمام تلاش خود برای تحقق کامل وعدهها را به کار بسته‌اند اما حجم بحرانها و چالشها به گونه‌ای است که نمی‌توان در کوتاه‌مدت در تمامی عرصه‌ها به موفقیت رسید.

وی با اشاره به شرایط سال 92 یادآور شد: یکی از مهم‌ترین اهداف در سال 92 که منجر به شکل‌گیری ائتلافی بزرگ برای انتخاب آقای روحانی شد، ایجاد جریانی برای گفت‌وگوی ملی و درونی در کشور و کم کردن فاصله میان اقشار مختلف جامعه و استقبال از تنوع دیدگاهها و سلایق سازنده بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: جریانی خاص عمدا در تلاش است تا با ایجاد جنگ فقیر و غنی، شکافهای بین نسلی، درگیری‌های قومیتی و ... امتیازها و بهره‌برداری‌های سیاسی خود را داشته باشد و از این رو از جمله رسالتهای مهم حامیان دولت و جریان اصلاحات تقابل با این اندیشه و ایجاد وحدت در کشور از طریق ایجاد فضایی سالم و منطقی برای طرح دیدگاهها و گفت‌وگو است.

ابتکار با تاکید بر اینکه گفت‌وگو و نقد سازنده و درست یکی از بنیانهای مهم بلوغ سیاسی در جوامع است، اظهار کرد: نبود گفت‌وگو و نقد در جوامع علاوه بر تمام آثار و ابعاد منفی می‌تواند منجر به رشد خشونت شود.

وی ضمن یادآوری این موضوع که مطالبات باید بر اساس واقعیات باشد، خاطرنشان کرد: نگاه واقع‌بینانه به ابعاد موانع و مشکلات پیش روی دولت نشان می‌دهد اگر چه هنوز مطالبات بسیاری به‌ویژه در حوزه جوانان وجود دارد اما دولت هرگز از مواضع خود عقب‌نشینی کرده و هر روز در تلاش است تا شرایط در عرصه‌های مختلف بهبود یابد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به موفقیت دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه بین‌المللی اشاره کرد و افزود: تغییر بسیار جدی فضا برای حضور ایران در عرصه بین‌المللی منجر به آن شده که تنها در حوزه محیط زیست، شاهد اجرایی شدن 12 تفاهم‌نامه بین‌المللی باشیم که به طور نمونه می‌توان از برگزاری دوره آموزشی برای 12 محیط‌بانی ایران در اتریش نام برد.

ابتکار با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه محیط زیست خاطر‌نشان کرد: پیگیری ویژه برای احیای دریاچه ارومیه و بهبود وضعیت این دریاچه که نشان‌دهنده اثربخشی اقدامات است همچنین اقدامات موثر برای رفع چالش آلودگی هوا در کلانشهرها که کیفیت هوای تنفسی حداقل 35 میلیون شهروند ایرانی را در بر می‌گیرد، حمایت از حضور و مطالبه‌گری سمنهای مردم‌نهاد، اقدام برای احیاء تالابها برخی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی بخشی از فضای ناامیدی ایجاد شده در جامعه را ناشی از تخریب مداوم و جهت‌دار دولت در رسانه‌های خاص و سانسور اخبار و اقدامات مثبت در همان رسانه‌ها و عدم اطلاع‌رسانی به مردم دانست و ادامه داد: به طور نمونه می‌توان گفت برخی از اعضای هیئت دولت تقریبا از بخش خبر رسانه ملی حذف شده‌اند مگر آنکه قرار باشد موج منفی بر علیه آنها در جامعه ایجاد شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست اضافه کرد: حدود دو سال است که معاونت سیاسی صدا و سیما مانع از پخش اخبار مهم محیط زیستی از رسانه ملی شده که البته امیدواریم با تغییر مدیریت صدا و سیما شاهد اصلاح این روند نادرست باشیم.

ابتکار در ادامه به برخی مانع‌تراشی‌های مجلس نهم برای دولت یازدهم اشاره کرد و گفت:‌ امیدواریم با آغاز به کار مجلس دهم و دستور کار منطقی‌تر و متعادل‌تر نمایندگان این مجلس برای همکاری بین قوا، دولت با خاطر آسوده‌تری بتواند به سایر حوزه‌ها و موضوعات رسیدگی کند و در راستای برآورده کردن مطالبات مردمی و جوانان گام بردارد.

وی از اتفاق نظر در هیئت دولت برای جوان‌سازی گام‌به‌گام سطوح مختلف مدیریتی خبر داد و افزود: شرایط خاص آغاز به کار دولت یازدهم باعث شد تا تصمیم بر حضور افراد با تجربه مدیریتی بالاتر به منظور اصلاح چرخه معیوب تصمیم‌گیریهای گذشته باشد و البته گذشت زمان هم اثبات کرد این تصمیم اشتباه نبوده است اما در حال حاضر معتقدیم باید در سطوح مختلف مدیریتی به ویژه برای کسب تجربه از نیروهای جوان بهره بگیریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاکید کرد: امیدواریم تدوام همراهی و همفکری جوانان با دولت یازدهم منجر به کسب موفقیتهای بیشتر دولت در تمامی ابعاد شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.