بر اساس نظر سنجی که انجام شده میزان مخالفت شهروندان آلمانی با ورود مسلمان به این کشور در مقایسه با سال ۲۰۰۹ دو برابر شده است.

دو برابر شدن مخالفت آلمان‌ها با ورود مسلمانان به این کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بررسی هایی که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد نشان داد اسلام هراسی در آلمان به شکل قابل توجهی افزایش یافته است که بخشی از آن ناشی از تنش های فزاینده در جامعه آلمان بعد از ورود بیش از یک میلیون مهاجر و آواره به این کشور در سال گذشته است که اکثر آنها مسلمان هستند. پنجاه درصد از 2420 نفر که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند به علت افزایش شمار مسلمانان در آلمان احساس می کنند در کشورشان غریبه هستند. این رقم در سال 2014 حدود 43 درصد و در سال 2009 حدود 30 درصد بود. همچنین شمار کسانی که معتقدند باید از ورود مسلمانان به آلمان جلوگیری کرد اندکی بیش از 40 درصد بود در حالی که فقط 20 درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی مشابهی در سال 2009 چنین دیدگاهی داشتند. این بررسی ها را پژوهشگران دانشگاه لایپزیک با همکاری موسسه هاینریش پل و موسسه روزا لوکزامبورگ و موسسه اتو برنر انجام دادند. همچنین سرازیر شدن مهاجران و آوارگان به آلمان موجب افزایش محبوبیت حزب «جایگزین برای آلمان» شده است. این حزب که مخالف ورود مهاجران است ممنوعیت ساخت مناره و پوشیدن نقاب را خواستار است و اسلام را دینی مغایر با قانون اساسی آلمان می داند.
شمار حملات به اردوگاه های آوارگان در آلمان نیز افزایش یافته است. یواخیم گائوک رئیس جمهور آلمان در مراسم افطار جمعی در برلین درباره شیطان تلقی کردن مسلمانان و دسته بندی های دینی و نژادی در جامعه آلمان هشدار داد. در آلمان حدود چهار میلیون مسلمان زندگی می کنند که پنج درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند. بسیاری از اعضای جامعه مسلمانان آلمان از ترکیه وارد این کشور شده اند ولی اکثر کسانی که در سال گذشته وارد آلمان شدند، از درگیری های سوریه و عراق و افغانستان بوده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.