کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش ابر و رگبار پراکنده در برخی نقاط کشور خبر داد.

افزایش ابر و رگبار پراکنده در برخی نقاط کشور

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازجام جم آنلاین ، مرتضی ضرابی گفت: با ورود موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور از بعد از ظهر امروز،‌ شرایط برای افزایش ابر، رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور فراهم می شود.

وی گفت: این شرایط در بخشی از شمال غرب کشورمان از جمله آذربایجان های غربی و شرقی و بخشهایی از غرب کشور مثل کردستان و زنجان پیش بینی می شود.

ضرابی ادامه داد: همین شرایط به شکل خفیف تر در دامنه های البرز و ارتفاعات استانهای ساحلی خزر، گیلان، مازندران و گلستان فراهم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی افزود: پدیده غالب امروز در دامنه های جنوبی البرز و برخی نقاط استانهای قزوین، البرز و تهران وزش باد خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شکل گیری توده ای از گرد و خاک بر روی کشور عراق تصریح کرد: در استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان کاهش کیفیت هوا و گرد و خاک پیش بینی می شود.

ضرابی افزود: در استانهای نیمه شرقی کشور وزش باد پیش بینی می شود که البته در سیستان و بلوچستان و زابل موجب بروز طوفان شن در برخی از نقاط شمالی این مناطق خواهد شد.

کارشناس هواشناسی گفت: آبهای دریای عمان امروز مواج و متلاطم است و همین شرایط برای فردا در دریای خزر هم پیش بینی می کنیم.

ضرابی درباره شرایط آب و هوایی تهران در ساعات آینده تصریح کرد: امروز در تهران با افزایش ابر و وزش باد مواجه خواهیم بود و دمای پایتخت در گرمترین ساعت به 35 درجه خواهد رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.