یک نماینده اصلاح طلب مجلس با اشاره به این که نگاه غلطی به تولید و اقتصاد داریم و همچنان اقتصادمان نفتی است، اظهار کرد: مجلس و دولت باید به فکر یک برنامه مدیریتی باشند و بر روی حمایت از تولید داخل تمرکز کنند.

با حرف زدن نمی‌توان اقتصاد مقاومتی را مستحکم کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا ، عبدالکریم حسین زاده با بیان اینکه فضا برای پیگیری و حل مشکلات اقتصادی در مجلس فراهم است گفت: البته مشکل در فراهم بودن یا نبودن فضا نیست،مشکل در الگوهای غلطی است که به آنها عادت کرده‌ایم.

وی یاد آور شد: در مجلس اول بعد از انقلاب یک نگاهی وجود داشت مبنی بر اینکه سالانه 10 درصد از میزان وابستگی‌ به درآمدهای نفتی کاهش داده شود، اگر همین 9 دوره مجلس را محاسبه کنیم اکنون باید چند بار وابستگی‌مان از درآمدهای نفتی قطع می‌شد.

نماینده مردم نقده در مجلس افزود: تاکنون این کار انجام نشده است زیرا نگاه غلطی به تولید و اقتصاد داریم و همچنان اقتصاد ما، اقتصاد نفتی است.

این نماینده مجلس ادامه داد:‌ در این زمینه دو موضوع بسیار اساسی وجود دارد یکی این که کشورهای دنیایی که مصرف کننده نفت هستند به شدت به دنبال سوخت‌های جایگزین و ایجاد شرایط جدید هم هستند تا وابستگی‌شان را از نفت کاهش دهند.

حسین زاده همچنین بیان کرد: بنابر این دور از انتظار نیست که در آینده حتی قیمت نفت به زیر 20 دلار هم برای همیشه برسد در نتیجه کشور ما در حال تغییر اولویت سوخت شان هستند البته حتی اگر این اتفاق هم نیافتد ما بیش از 7-8 دهه نفت نداریم.

این عضو فراکسیون امید مجلس با تاکید براین که ما باید بر روی منابع واقعی کشورمان سرمایه گذاری اساسی کنیم اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مبنای آن تولید واقعی کشور است و باید بر روی ذخایر تجدیدپذیر و تمام نشدنی سرمایه گذاری کنیم زیرا همه چیز تمام می‌شود معادن و ذخایر نفتی تمام خواهد شد اما در این کشور مردم تمام نخواهند شد و اینها سرمایه‌های واقعی هستند.

وی خاطر نشان کرد:‌تصور می‌کنم اگر این مجلس می‌خواهد کاری انجام دهد به صورت کاملا اجرایی توام با نظارت  کشور را به سمت توسعه ببرد زیرا با حرف زدن نمی‌شود اقتصاد مقاومتی را جایگزین و مستحکم کرد.

حسین زاده گفت : کشور ما زمانی در بسیاری از تولیدات حرف اول دنیا را می‌زد اما اکنون تولید را از دست داده است و حالا  که به فکر اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی هستیم شرایط بسیار سنگین است زیرا کشورها بیکار ننشسته‌اند و اگر مجلس دهم و دولت می‌خواهند به فکر کار اجرایی باشند قطعا باید یک برنامه مدیریتی داشته باشند.

نماینده مردم نقده درمجلس افزود:‌در واقع باید به صورت جدی و نه در حد شعار و حرف به فکر بود و همگی به فکر کاهش وابستگی‌مان از درآمدهای نفتی باشیم و به سمت توسعه پایدار پیش رویم در حالی که تاکنون به این مساله فکر نکرده‌ایم و هر چه درآمدهای نفتی بوده تبدیل به هزینه‌های جاری شده است.

وی در پایان تاکید کرد:‌ برای تحقق اقتصاد مقاومتی به غیر از توسعه درون‌زا باید بر روی تولید داخل تمرکز کرده و برنامه ریزی دقیق انجام شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.