وزارت خزانه داری آمریکا از افزایش تعداد کارکنان خود در بخش مرتبط با تحریم‌های ایران برای اجرای برجام و بررسی دقیق تقاضا و درخواست‌های تجار و شرکتهای خارجی برای تجارت با تهران خبر داد.

 افزایش تعداد کارکنان وزارت خزانه‌داری آمریکا برای اجرای برجام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی از افزایش تعداد کارکنان «کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه داری آمریکا»(اوفاک)، که مستقیما با موضوع تحریمهای ایران در ارتباط است، برای کمک به اجرای برجام خبر داد.

جان اسمیت مدیر کنترل داراییهای خارجی این وزارتخانه گفته است که بخش متصدی اجرای تحریمها برای کمک به تسریع درخواست شرکت‌های خارجی که مایل به تجارت با ایران هستند نیروی بیشتری به کار گرفته است.

این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در این راستا انجام گرفته است که تجار و شرکتهای خارجی و بین المللی معمولا با پاسخ های گنگ، مبهم و گاه بسیار دیر در ارتباط با تجارت با ایران بعد از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها مواجه می‌شوند. 

مقامات ایرانی نیز بارها اعلام کردند که آنچه که باید از توافق هسته‌ای و رفع تحریمها عایدشان می‌شد هنوز محقق نشده است و در این مسیر آمریکا و فشارهای این کشور به بانکها و شرکتهای خارجی را مقصر می‌دانند. تهران می‌گوید که واشنگتن به همه تعهدات خود در ارتباط با رفع تحریمها عمل نکرده است.

اسمیت می‌گوید که اوفاک از زمان رفع تحریمها صدها، اگر نگوییم هزار، درخواست از سوی شرکتها و تجار بین‌المللی برای تجارت با ایران دریافت کرده است. وی گفت که همه این درخواستها باید دقیق بررسی و با مقررات پیچیده و گاه همپوشان تحریمی آمریکا علیه ایران مطابقت داده شود.

اسمیت که در نشستی در واشنگتن سخنرانی می‌کرد افزود؛ این مسائل وقت گیر است. ما دفتر صدور مجوز را به طور قابل توجهی تقویت کرده‌ و کارکنان بیشتری اضافه کرده‌ایم و همچنین یک مدیریت تازه صدور مجوز ایجاد کرده تا به تسریع این فرآیند کمک کنیم.

 این مقام وزارت خزانه داری آمریکا نگفت که اوفاک چه تعداد نیرو اضافه کرده است اما طی پنج سال گذشته این اداره بین 170 تا 200 نیرو در اختیار داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.