قدس آنلاین- تبریز: استاندار آذربایجان‌شرقی از مساعدت ۱۵ میلیون تومانی شخصی خود برای آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد خبر داد.

جبارزاده: ۲۸۰ زندانی غیرعمد در انتظار همیاری خیران هستند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل جبارزاده پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد دیه استان اظهار داشت: مردم استان ما همواره در کارهای خیر از دیگران سبقت گرفته‌اند و امروز باید در امر آزادسازی زندانیان نیازمند هم گوی سبقت را از سایر استان‌ها بربایند.

وی با بیان اینکه یکی از نعمت‌های بزرگ که در دولت تدبیر و امید نصیب استان شده بحث امنیت است، افزود: هنوز یادمان نرفته چند سال پیش موزه آذربایجان مورد سرقت قرار گرفت و دستگاه چشمه پروتونی نیز از دانشگاه تبریز سرقت شد و یا در سال 92 در 22 بهمن در شورای تامین بحث امنیت کلانشهر تبریز مطرح شد و گزارش طوری بود که ما در بحث سرقت بعد از تهران در میان کلانشهرها رتبه دوم را داشتیم و در بحث شرارت وضعیت مطلوبی نداشتیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: از 22 بهمن سال 92 مصمم شدیم با کمک مسئولان اجرایی، قضایی، امنیتی و انتظامی وضعیت را بهبود بخشیم و نگاه نامطلوب گذشته به تبریز را اصلاح کنیم و امروز دو سال پیاپی است که ما از نظر امنیتی با توجه موقعیت جغرافیایی استان کاملا در وضعیت مطلوبی قرار داشته و جزو استان‌های پیشرو محسوب می‌شویم.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امروز نیروهای امنیتی ما از دورترین مناطق استان پاسداری می‌کنند و این جزو سیاست‌های همیشگی و مستمر استان است و معتقدیم مردم باید با تمام وجود امنیت را حس کنند.

وی با بیان اینکه 70 درصد سرقت‌های خرد توسط معتادان انجام می‌گیرد، اضافه کرد: تا سال 92 هیچ‌گاه جلسه‌ای در ارتباط با معتادان و ساماندهی آنها تشکیل نیافته بود و زیرپل‌های شهر مامن امنی برای حکمرانی معتادان شده بود و بعضا با مواردی مواجه می‌شدیم که سارقان سایر استان‌ها استان ما را مامن امنی برای سرقت‌های حرفه‌ای بر می‌شمردند و حال هیچ کس جرات ندارد به امنیت جانی و مالی مردم نگاه چپ داشته باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در عین حال یادآور شد: 280 نفر از هم استانی‌های ما به دلیل ارتکاب جرائم غیر عمد و شاید بد شانسی در بند بوده و همانند سایر اقشار استان حق آسایش و امنیت خاطر دارند و عزیز خانواده های خود هستند؛ پس بر ما است که به داد این قشر برسیم.

این مسئول متذکر شد: بخشی از آسیب‌های اجتماعی به دلیل فقدان سرپرست خانواده رخ می‌دهد و امروز با آزاد کردن این زندانی‌ها عائله و اطرافیان انها را می‌توانیم از انواع خطرات محتمل نجات دهیم.

وی تاکید کرد: مردم استان ما همواره در کارهای خیر از دیگران سبقت گرفته‌اند و در مواردی مثل مدرسه‌سازی و احداث بیمارستان همواره پیشتاز هستند و امروز باید در امر آزادسازی زندانیان نیازمند هم گوی سبقت را از سایر استان‌ها بربایند.

جبارزاده از مساعدت 15 میلیون تومانی شخصی خود برای آزادسازی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد خبر داد و افزود: من از یکایک اصناف، کسبه، بازاریان و صاحبان صنایع دعوت می‌کنم به یاری این زندانیان بشتابند و قطعا هر رقمی که هر کسی دهد در پیشگاه خداوند اجر عظیمی خواهد یافت.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در ردیف‌های ما امکانی برای ارائه مبلغ رسمی برای آزادسازی زندانیان وجود ندارد ولی با تشویق کارمندان می‌توان از آنها درخواست کرد بخشی از حقوق و درآمد خود را برای این امر اختصاص دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.