هیأت وزیران در جلسه خود به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری، به غلامرضا شریعتی به عنوان استاندار جدید استان خوزستان رأی اعتماد داد و از خدمات مقتدایی استاندار پیشین قدردانی کرد.

  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان شد/ تاکید رییس جمهوری بر استفاده از نیروهای شایسته و توجه به همه اقوام

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، رییس جمهوری، استان خوزستان را از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین استان‌های کشور دانست که از جهات متعددی دارای اهمیت ویژه بوده و به علت برخورداری از ظرفیت‌های فراوان، مستعد پیشرفت بیشتری است.
دکتر روحانی استاندار جدید را به دلیل دارا بودن تجربیات متنوع در استان و برخورداری از همراهی و اجماع نیروهای فعال استان، گزینه مناسبی برای این استان دانسته و ایشان را به اهتمام ویژه در حوزه اقتصاد و کشاورزی توصیه نمود.
وی همچنین از استاندار جدید خوزستان خواست که رعایت اعتدال در همه امور و استفاده از همه نیروهای شایسته و توجه به همه اقوام را نصب‌العین خود قرار دهد و تلاش کند که هیچ‌کس در استان احساس تبعیض نکند.
رییس جمهوری پیگیری جدی مسأله ریزگردها را از جمله اولویت‌های استان دانست و دستگاه‌های مسئول و استاندار را به تعامل با کشورهای منطقه برای حل مشکل در منشأ خارجی ریزگردها موظف کرد.
در ادامه این جلسه که عصر یکشنبه برگزار شد، طرح جامع ساماندهی وضعیت تولید، فرآوری، بازار و مصرف شیر با هدف حمایت از دامداران و تقویت بخش غیردولتی، توسط هیأت وزیران به تصویب رسید.
بر این اساس، دولت وزارت جهاد کشاورزی را موظف نمود نسبت به تشکیل صندوق حمایت از توسعه زنجیره صنعت شیر کشور با مشارکت تمامی فعالین زنجیره مذکور حداکثر ظرف مدت شش ماه اقدام نماید. این وزارتخانه همچنین الگوی مطلوب زنجیره تولید شیر خام تا عرضه محصولات لبنی را به همراه سامانه مورد نیاز برای تسهیل جریان وجوه و کالا در قالب بستر الکترونیکی بانک عامل طراحی نموده و بر استقرار و راه‌اندازی زنجیره مذکور در تمامی استان‌ها نظارت خواهد کرد.
در این راستا، مبلغ چهار هزار و پانصد میلیارد ریال فرآورده‌های لبنی و بهبود کارکردهای صادراتی و با هدف افزایش بهره‌وری و ارتقای کیفیت تولید شیرخام، تا سقف دو هزار میلیارد ریال بابت ارایه مشوق‌های صادراتی از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1395 کل کشور اختصاص خواهد یافت.
تداوم توزیع شیر رایگان در مدارس و پیش‌بینی حداقل سرانه یک کیلوگرم پنیر در سبد خانوارهای تحت پوشش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از جمله تصمیمات این جلسه بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.