قدس ‌آنلاین- مهدی کاهانی -خط قرمز: ۲۲ نفر از عاملان تهیه و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی تقلبی و غیرمجاز با اجرای طرح «پانجیا-۹» در خراسان رضوي دستگیر شدند.

دستگیری ۲۲ نفر از فروشندگان اینترنتی دارو و تجهیزات پزشکی تقلبی در خراسان رضوي

فرمانده انتظامی خراسان رضوي با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: در این عملیات همچنین 135 هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز و تقلبی و 520 لیتر انواع روغن‌های غیربهداشتی به همراه مقادیر قابل توجهی تجهیزات پزشکی تقلبی به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

عملیات «پانجی آ» با هدف مبارزه با داروهای غیرمجاز و تقلبی و تبلیغات غیرقانونی آن از سال 2008 به طور سالانه در سراسر جهان با هماهنگی سازمان اینترپل برگزار می‌شود که امسال طرح «پانجی آ-9» با حضور 115 کشور به صورت همزمان از بیستم اردیبهشت تا هجدهم خردادماه با محوریت شناسایی آدرس‌های اینترنتی تبلیغ کننده داروهای غیرمجاز و تجهیزات پزشکی تقلبی که از سایت داروخانه‌های غیرمجاز میزبانی می‌کنند، عملیاتی شد.

سردار امیری مقدم تصریح کرد: در این راستا کارشناسان پلیس فتا استان با هماهنگی قضایی ضمن به کارگیری تمام توان عملیاتی و اطلاعاتی خود و بهره گیری از ظرفیت‌های سایر پلیس‌های تخصصی، در نهایت 717 آدرس اینترنتی اعم از وب سایت، وب لاگ، کانال‌ها و گروه‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان موبایل پایه را در سطح کشور شناسایی و به پلیس فتا ناجا اعلام کردند.

وی با اشاره به دستگیری 22 نفر از عاملان تهیه و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی غیرمجاز و تقلبی در خراسان رضوي گفت: در اجرای این طرح 135 هزار قلم انواع داروهای غیرمجاز و 520 لیتر انواع روغن‌های غیربهداشتی به همراه مقادیر زیادی تجهیزات پزشکی تقلبی به ارزش تقریبی 500 میلیون ریال کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوي در ادامه به تشریح دو پرونده مهم در اجرای طرح پانجیا 9 اشاره کرد و گفت: در عملیات اول کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای مجازی سایتی را تحت عنوان «رفلکس ترابی» شناسایی کردند که در آن درمان بیماری‌هایی مثل «ام اس» تبلیغ شده بود. کارشناسان پلیس فتا پس از رد زنی محل فعالیت این فرد، با هماهنگی دادسرای انقلاب مشهد وارد عمل شدند و این پزشک قلابی را که اقدام به راه اندازی مطب برای معالجه «ام اس» و بیماری‌های عضلانی و دیگر بیماری‌ها می‌کرد، دستگیر کردند.

وی با اشاره به اینکه این دکتر قلابی که مراجعینی از سراسر کشور داشت و برای ویزیت هر یک از بیماران 300 هزار ریال دریافت می‌کرده اظهار داشت: در بازرسی از محل فعالیت این فرد سودجو بیش از 800 قلم پماد، داروهای گیاهی غیرمجاز و تجهیزات پزشکی با مارک شرکت‌های داروسازی مختلف، به ارزش تقریبی 50 میلیون ریال کشف و ضبط شد.

سردار امیری مقدم خاطرنشان کرد: در عملیاتی دیگر نیز کارشناسان پلیس یکی از توزیع کنندگان عمده داروهای گیاهی غیرمجاز را با رصد فضای مجازی شناسایی و دستگیر کردند.

وی بیان داشت: در این عملیات متهم پس از چند روز کار گسترده پلیسی در حال توزیع داروهای چاقی، لاغری و ترکیبی غیرمجاز با یک دستگاه خودروی سواری، در محدوده چهارراه ابوطالب مشهد دستگیر شد. مأموران در بازرسی از خودروی او هزار و 285 قلم کپسول‌های مختلف چاقی و لاغری به ارزش تقریبی 20 میلیون ریال کشف کردند که برابر اعلام معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تمامی داروهای کشف شده فاقد مجوز وزارت بهداشت و درمان بوده و قابلیت مصرف انسانی را نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: خودروی متهم با هماهنگی قضایی توقیف و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.