وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که در بین چالش‌های آمریکا در سال میلادی جاری ایران و داعش دو چالشی هستند که کشورش در منطقه با آنها مواجه است.

اشتون کارتر: مقابله با ایران یکی از چالش آمریکا در سال ۲۰۱۶

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا در سخنانی در اندیشکده امنیت جدید آمریکا در واشنگتن، ضمن صحبت درباره چالش‌هایی که کشورش در سال جاری با آن رو به رو است، روسیه، چین و ایران را از جمله این چالش‌ها برشمرد.
بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، وی نخستین چالش پیش روی این کشور را روسیه خواند و گفت: ستیزه‌جویی و قلدری روسیه به ویژه در اروپا نخستین چالش ما است. سپس اداره کردن تغییر پر شتاب در منطقه مهم آسیا، یعنی اقیانوس آرام در رده دوم قرار دارد، جایی که چین در حال پیشرفت است اما این پیشرفت نیز ستیزه‌جویانه است. تقویت توان دفاع موشکی و بازدارندگی در رویارویی با اقدام‌های تحریک‌آمیز کره شمالی و تهدیدی که متوجه هم پیمانان ما است سومین چالش به شمار می‌آید.
کارتر با بیان این‌که چالش بعدی در خاورمیانه و شمال آفریقا قرار دارد، افزود: ما در این منطقه شبکه و ائتلاف‌هایی را برای مقابله با نفوذ ایران و خطر داعش و دیگر گروه‌های تروریستی رهبری می‌کنیم. شتاب بخشیدن به نبرد با تروریسم و داعش پنجمین چالش پیش روی آمریکا در سال جاری است.
وزیر دفاع آمریکا در ادامه اظهارات خصمانه خود با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، این توافق را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خوب توصیف کرد و مدعی شد: نگرانی ما درباره دیگر رفتارهای ایران هم‌چنان پا برجا است. اقداماتی که ایران در جهت بی‌ثبات‌ سازی منطقه در دستور کار دارد، وزارت دفاع را بر آن داشته است تا با قدرت در زمینه سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای مقابله با نفوذ ایران گام بردارد و بر تعهد آهنین ما به امنیت هم پیمانان‌مان در منطقه به ویژه اسرائیل تاکید ورزد.
به گزارش ایسنا، ادعاهای مقامات آمریکایی درباره ایران و نقش آن در منطقه در حالی مطرح می‌شود که این سیاست‌های مداخله‌جویانه واشنگتن در منطقه و خاورمیانه است که بیش‌تر بی‌ثباتی و جنگ را در پی داشته است و ایران از جمله کشورهایی است که همواره نسبت به مداخله‌ آمریکایی‌ها در منطقه ابراز نگرانی کرده و بر لزوم مقابله با تروریسم در تمامی سطوح آن به ویژه تروریستم دولتی و حامیان گروه‌های تروریستی و تکفیری تاکید کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.