معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هرکس به دنبال بدنام و بی‌اعتبار کردن مدیران کشور است، راه اشتباه می‌رود.

راه اشتباه  بدنام کردن مدیران / تکرار یک درخواست از صداوسیما

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز(سه‌شنبه) در نشست با مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان پاکدشت با بیان اینکه ممکن است در بهترین شرایط اقتصادی نیز برخی واحدهای تولیدی دچار مشکل باشند، گفت: عده‌ای طوری صحبت می‌کنند که گویی گرد مرگ بر سر واحدهای تولیدی پاشیده شده و تولید و کار در کشور رو به موت است. عده‌ای می‌خواهند به مسائلی بپردازند تا ذهن مدیران و جامعه را به سمت مسیر دلخواه خود هدایت کنند اما نباید اجازه بدهیم تا فضای امید در جامعه از بین برود.

وی با تاکید براینکه نباید مردم به آینده کشور و فرزندانشان مأیوس شوند تصریح کرد: دلسوز نظام در مقطع فعلی که حوادث دلخراشی در کشورهای اطراف ایران وجود دارد کسی است که مانع از یأس و ناامیدی مردم شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه عده‌ای آنچنان تبلیغ می‌کنند که کارخانه‌های لوازم خانگی یکی پس از دیگری از بین رفته و یا در آستانه نابودی است در حالی که امروز از واحد تولیدی لوازم خانگی بازدید کردم که نه تنها با نهایت ظرفیت مشغول کار است بلکه هیچ کالایی انباشته شده در انبار نداشته و محصولاتش به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

جهانگیری با اشاره به آشنایی خود با فضای کار تولیدکنندگان گفت: در طول دوره پنج ساله‌ای که وزیر صنایع و معادن بودم هر سال بخش صنعت رشد دو رقمی داشت اما اگر همان موقع نیز سوال می‌شد که آیا وضعیت صنایع کشور چگونه است پاسخ می‌دادم درصدی از واحدها مشکل دارند و برخی از آنها نیز تعطیل شده‌اند.

وی ادامه داد: هر واحد تولیدی و صنعتی ممکن است با بحران روبرو شود اما باید برای ادامه تولید به آن واحد فرصت داد و راه حل یافت تا آن واحد صنعتی سرپا شود و ادامه کار دهند.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید براینکه باید به صنعت و تولید کنندگان کشور اعتماد داشت تصریح کرد: تولید کنندگان ظرفیت و سرمایه کشور هستند. تولید کننده‌ای که توانسته 800 نفر نیرو داشته باشد سرمایه ملی است و باید تا وقتی که مدیر و مالک کارخانه‌ای فکر می‌کند می‌تواند واحد تولید‌اش را سرپا نگه دارد به او امید داد و مأیوسش نکرد چرا که هیچ کس بهتر از خود او نمی‌داند که می‌تواند به حیاتش ادامه دهد یا خیر؟

جهانگیری با بیان اینکه نباید به بهانه اختلال در برخی از واحدهای تولیدی از شاگرد اول‌های بخش تولید غفلت کرد گفت: گاهی آنقدر به واحدهای دچار بحران پرداخته می‌شود که فراموش می‌کنیم واحدهای خوب و سرپا را معرفی و مورد حمایت قرار دهیم تا آنها با مشکل مواجه نشوند.

وی با اشاره به بازدید خود از سه واحد تولیدی در شهرستان پاکدشت و دیدار سرزده دو هفته پیش خود از دو واحد صنعتی دیگر در غرب تهران گفت: این واحدها با رونق و نشاط فعالیت داشتند به طوری که امروز از واحدی بازدید کردم که به 23 کشور نظیر کانادا، انگلیس و منطقه خاورمیانه کالا صادر می کند باید دست این تولید کنندگان را بوسید که افتخار کشور و ملت هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مدیری در دولت وجود داشته باشد که نخواهد مشکل چنین واحدهای تولیدی را حل کند حتماً به ناحق در آن جایگاه قرار گرفته و کسی که به او مسئولیت داده انتخاب درستی نکرده است چرا که ما مسئولیم نباید از حال این واحدها غفلت کنیم و ما مسئولیت گرفته‌ایم تا مسائل پیش روی تولید کنندگان را برطرف نماییم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: هیچ کاری برای جمهوری اسلامی ایران واجب تر از تولید و اشتغال نیست و هیج فردی شرافتمند تر از تولید کننده نیست.

جهانگیری با بیان اینکه مدیریت در واحدهای تولیدی و کشور حرف اول را می زند گفت: هرکس به دنبال بدنام و بی اعتبار کردن مدیران کشور است راه اشتباه می رود. سرمایه انسانی مهمترین عنصر در ارتقاء یک واحد تولیدی و سازمان است و باید از این سرمایه حفاظت شود.

معاون اول رئیس‌جمهور با انتقاد از کسانی که به سیاه نمایی در کشور و مایوس کردن مردم می پردازند گفت: پیام من به این افراد این است که آیه یأس خواندن و منفی صحبت کردن حدی دارد و باید جایی متوقف شود و نباید فضای کشور را تا این میزان سیاه نشان داد و علیه آن تبلیغ منفی کرد.

وی با تکرار درخواست خود از رسانه ملی برای مصاحبه با مدیران موفق واحدهای تولیدی و صنعتی کشور گفت: باید فضایی فراهم کرد که مدیران موفق بتوانند از افزایش تولید و صادرات خود و اشتغالزایی واحدهایشان در فضای فراهم شده توسط دولت سخن بگویند.

معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص تاثیر عوامل محیطی بر فضای کسب و کار واحدهای تولیدی و نقش دولت در این باره گفت: دولت در حوزه سیاست خارجی و پس از برجام فضا را برای ایجاد داد و ستد و مبادلات بانکی فراهم کرده و از طرفی دیگر با کنترل تورم فضا را برای رقابت تولیدکنندگان با رقبای خارجی فراهم کرده است.

جهانگیری تاکید کرد: تورم با شعار پایین نمی آید بلکه نتیجه سیاست‌های جدی دولت تدبیر و امید است که امروز برای نخستین بار تورم در کشور تک رقمی شد و به زیر 10 درصد رسید که موفقیت بزرگی برای دولت است.

وی خاطرنشان کرد: دولت بیماری را شناخت و با سیاست عاقلانه تورم را کاهش داد اما منتقدان همیشگی که تا پیش از آن به افزایش نرخ تورم انتقاد داشتند حالا می‌گویند دولت خیلی روی موضوع تورم تمرکز کرده است یا در موضوع تزریق پول به جامعه و افزایش نقدینگی هشدار می‌دهند در حالی که افزایش نقدینگی و کاهش تورم نشان می‌دهد که مجموعه سیاست‌های دولت درست بوده است.

معاون اول رئیس‌جمهور درعین حال نحوه مدیریت بنگاه‌ها را نیز مهم ارزیابی کرد و گفت: مدیران باید آگاه به مسائل زمان، بازار،‌دنیا، منطقه و داخل کشور باشند و رابطه خود را با نظام بانکی، سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی به خوبی تنظیم کنند بنگاه موفقی خواهند داشت.

جهانگیری در ادامه حمایت دولت از بنگاه هایی را که به طور ناخواسته در سالهای اخیر دچار مشکل شدند را وظیفه دولت دانست و گفت: از طرف ما مسئولان بی تفاوت بودن نسبت به وضعیت این بنگاه ها پذیرفته شده نیست، دولت دلسوز بنگاه های اقتصادی است و به آنها کمک خواهد کرد تا مشکلاتشان را برطرف کنند که این سیاست حرف اقتصاد مقاومتی نیز هست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از موضوع قاچاق بعنوان یکی از اصلی ترین عوامل آسیب زننده به واحدهای تولید داخلی یاد کرد و گفت: چرا در حالی که همه کشور از بالا تا پایین از قاچاق می نالند به دلیل بی در و پیکر بودن مرزهای کشور قاچاق وجود دارد چرا باید در بوشهر یک خانم بی سواد بتواند چند دستگاه خودرو لوکس پورشه وارد کند باید دولت و ملت اراده واحد داشته باشند برای اینکه از قاچاق جلوگیری کنند.

معاون اول رئیس‌جمهور افزود: ما در این موضوع جدی هستیم و از کسانی که اطلاع دارند و در این مسیر می توانند کمک کنند یاری می خواهیم تا موضوع قاچاق از پرونده جمهوری اسلامی ایران مرتفع شوند.

جهانگیری ضرورت اعمال مدیریت در واردات کشور را یادآور شد و گفت: نباید و نمی توان به خاطر ژست عضویت در سازمان تجارت جهانی تعرفه های خود را به گونه ای تنظیم کنیم که تولید داخلی ضربه بخورد. این در حالی است که در قوانین هر کشوری که عضو این سازمان شود می تواند فرصت برای تطبیق شرایط اقتصادی خود با شرایط سازمان تجارت جهانی داشته باشد. هرچند امروز تعرفه های کشور تعرفه های بالایی نیست.

وی افزود: امروز در این جا به واحدهای تولید کننده در این شهرک صنعتی و کل کشور این پیام را ابلاغ می کنم که شما با دولت در یک جهت واحد قرار دارید تا خط تولید کشور با نشاط و رونق حرکت کند. در این راه نظام بانکی، سازمان امور مالیاتی و تأمین اجتماعی همه مساعی خود را به کار خواهند گرفت تا شرایط برای حضور با شتاب و شاداب صنعت کشور فراهم شود.

پیش از سخنان معاون اول رئیس‌جمهور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در سخنانی با اشاره به برنامه ریزی و تلاش وزارتخانه مطبوعش در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش تولید داخلی و استفاده از توانمندی های ملی گفت: ایران باید صنعتی شود و گام اول در این مسیر را ملت باید با حمایت از کالای تولید داخلی بردارند و گام دوم همراهی صنعت و دانشگاه است تا کالای مناسب، با کیفیت و قابل رقابت تولید شود.

در این جلسه پس از اظهارنظر مدیران چند واحد صنعتی شهرستان پاکدشت، روسای سازمان امور مالیاتی کشور و تأمین اجتماعی اقدامات و برنامه های خود را تبیین کردند.

گفتنی است در شهرک صنعتی عباس آباد شهرستان پاکدشت 29 هزار نفر مشغول کار هستند و بیش از 1500 واحد صنعتی فعال با گردش مالی 5 تا 7 هزار میلیارد تومان فعالیت می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.