نماینده شیخ عیسی قاسم تأکید کرد رژیم آل‌خلیفه با همکاری عربستان و پشتیبانی انگلیس اقدام به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم کرد.

 سلب تابعیتی با همکاری عربستان و پشتیبانی انگلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "شیخ عبدالله الدقاق" نماینده شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته شیعه بحرین در ایران نسبت به سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم واکنش نشان داد و گفت: پس از شکست‌های پی‌درپی عربستان در منطقه و شکست این کشور در فلوجه، سعود‌ی‌ها از رژیم بحرین خواستند تا از شیعیان انتقام بگیرد، این رژیم نیز برای وارد کردن یک ضربه بزرگ به مردم شیخ عیسی قاسم را هدف خود قرار داده و تابعیت بحرینی او را سلب کرد، آنان سعی دارند با این اقدام وی را زندانی و یا تبعید کنند تا به این وسیله به جمهوری اسلامی ایران و شیعیان عراق فشاری وارد کرده باشند.

وی ادامه داد: این اقدام آل خلیفه هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و ملت بحرین همچنان پایداری کرده و از رهبر مجاهد خود شیخ عیسی قاسم پشتیبانی خواهند کرد.

او همچنین تأکید کرد، این اقدام بسیار بزرگی است و اگر دولت به روندی که در پیش گرفته ادامه دهد خون‌های بسیاری ریخته خواهد شد و شاید به جهتی پیش برویم که نتایج آن خوشایند نباشد. امیدواریم رژیم آل خلیفه از این اقدام خود عقب‌نشینی کند.

نماینده شیخ عیسی قاسم با تأکید بر پشتیبانی انگلیس از این اقدام آل خلیفه گفت: رژیم آل خلیفه با همکاری عربستان و پشتیبانی بزرگ انگلیس دست به این اقدام زده است و سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم یک نقطه عطف تاریخی بسیار شدید است، ملت اصیل بحرین عمق علاقه خود به شیخ عیسی قاسم را نشان خواهد داد.

وی ادامه داد: دولت بحرین در نظر دارد شیخ عیسی قاسم را به خارج از کشور تبعید کند اما قطعاً موفق به این کار نخواهد شد زیرا ملت بحرین از لحظات اولیه اعلام این خبر به‌سمت منزل وی حرکت کرده مقابل آن دست به تحصن زدند.

این فعال بحرینی خبر داد: هم‌اکنون نیز تجمع مردمی بسیار بزرگی مقابل منزل شیخ عیسی قاسم وجود دارد و علمای دینی نیز در همین محل تحصن کرده‌اند و شعار می‌دهند که بحرین بدون رهبر نمی‌ماند. آنان گمان کرده‌اند که شیخ عیسی قاسم لقمه آسانی است که می‌توانند به‌راحتی آن را ببلعند اما واقعیت متفاوت است. شیخ عیسی قاسم جایگاه مردمی بسیار مستحکمی داشته و در سطح منطقه نیز مورد تأیید است و روزهای آینده این امر را به اثبات خواهند رساند.

او هشدار داد: اگر دولت به این‌گونه اقدامات خود ادامه دهد خونهای فراوانی ریخته خواهد شد، مردم از رهبر خود دفاع کرده و جان خود را فدای او خواهند کرد.

وی در خصوص استراتژی معارضان برای مقابله با موج جدیدی از حملات آل خلیفه به انقلاب این کشور توضیح داد: استراتژی معارضان در رویارویی با موج جدید اقدامات آل خلیفه رویارویی با این رژیم در تمام عرصه‌های داخلی، خارجی، منطقه‌ای و جهانی است. معارضان تحرکات رسانه‌ای، میدانی و حقوقی خواهند داشت زیرا این یک جنگ تمام‌عیار وجودی است و مسئله از بعد حقوق از دست رفته یک ملت خارج شده و جنبه وجودی پیدا کرده است.

عبدالله الدقاق در پایان گفت: مردم به مطالبات مشروع خود ادامه خواهند داد زیرا اگر دولت بر شیخ عیسی قاسم فائق آید به این معنی است که بر کل معارضه و خواسته‌های مشروع آن چیره شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.