دادگاه بروکسل با اشاره به ساختگی بودن کمربند انتحاری و ادعای مظنون بمب‌گذاری روز گذشته مقابل یکی از مراکز تجاری این شهر، اعلام کرد که فرد مظنون از پیش برای دستگاه قضایی بلژیک شناخته شده بوده و دارای سابقه مشکلات روانی است.

مظنون بمب‌گذاری بروکسل دارای سابقه مشکلات روانی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنابر اعلام دادگاه بروکسل، مرد جوانی که دیروز سه‌شنبه خبر هشدار بمب‌گذاری مقابل مرکز تجاری City2 را به مأموران پلیس بلژیک داده بود و با خود یک کمربند انتحاری جعلی داشت، در جریان بازجویی از سوی مأموران تیم تحقیق به ساختن کمربند و ساختگی بودن ادعای خود اذعان کرد.
بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، دادگاه بروکسل عصر روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این مرد 26 ساله خود در ساعت 5:30 صبح روز سه‌شنبه با پلیس تماس گرفته و اعلام کرده بود که حامل یک کمربند انفجاری است که قرار است از دور توسط شخصی منفجر شود. مأموران تیم تحقیق پس از بازجویی از وی منزل مادرش را نیز مورد تفتیش و جستجو قرار دادند و در این تفتیش بقایای موادی را که وی از آن برای ساخت این کمربند انتحاری تقلبی استفاده کرده بود، کشف کردند و فرد مظنون پس از مواجهه با این مسئله زبان به اعتراف گشود و به ساختگی بودن ادعای خود اذعان کرد.
بر اساس این گزارش، تیم متخصص خنثی‌سازی بمب که پس از محاصره محل مرکز خرید توسط پلیس در آنجا حضور یافتند، نهایتا متوجه شدند که کمربند انفجاری فوق تقلبی و ساختگی است و با بیسکوییت و نمک به جای ماده منفجره پر شده است و در نهایت فرد مظنون به دلیل طرح ادعاهای دروغین و ساختگی در خصوص خطرات وقوع یک حمله تروریستی، تحت تعقیب مراجع قضایی بلژیک قرار گرفت.
دادگاه بروکسل همچنین اعلام کرده است که این مرد از پیش به دلایل مختلف از جمله اقدامات ناشی از مشکلات روانی برای دستگاه قضای بلژیک شناخته شده بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.