قدس آنلاین،شهرکرد،هومن نجاتی؛ رونق بازار مسکن طی امسال حتمی است و تسهیلات بانکی در کمترین زمان ممکن به متقاضیان ارایه می شود تا خروج بازار مسکن از رکود فعلی شتاب یابد.

سیاست‌های رو‌نق بخش وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن 

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد ، مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تأکیدات وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت پیگیری و اجرای سیاست‌های تحریک تقاضا و عرضه برای ایجاد رونق در بخش مسکن در سال جاری گفت : رونق بازار مسکن طی امسال حتمی است و تسهیلات بانکی در کمترین زمان ممکن به متقاضیان ارایه می شود تا خروج بازار مسکن از رکود فعلی شتاب یابد.

قاسم قاسمی با اعلام سیاست های اقتصاد مقاومتی وزارت راه و شهرسازی   در راستای رونق بخشی به بخش مسکن در استان ، اظهار کرد: این اداره کل در صدد است با ارائه تسهیلات بانکی مناسب از طریق بانک مسکن رونق بازار مسکن را سریعتر محقق کند.  

قاسمی ادامه داد: با ارائه این تسهیلات ساخت و سازها چه در حوزه شهری و چه در بازسازی بافت فرسوده شتاب می گیرد، این امر در اجرای بخشی از سیاستهای اقتصاد مقاومتی در جهت شکوفایی اقتصاد و رفاه حال شهروندان است.

وی افزود :در حال حاضر یک سلسله اقدامات به کمک نظام بانکی برای تحریک عرضه و تقاضا انجام شده است. از جمله حمایت از انبوه سازان و تمهیدات لازم تا 50 درصد بهای ساختمان تا سقف 150 میلیون با اقساط 3 میلیون تومانی از دیگر اقدامات وزارت متبوع با حمایت بانک مرکزی و بانک مسکن برای ایجاد رونق بخشی در بخش مسکن می باشد.

قاسمی با اشاره به  تسهیلات برای زوجین به  میزان 120 میلیون تومان افزود : زوج های خانه اولی می توانند با سپرده گذاریو با سود 11 درصد تا سقف 120 میلیون تومان وام دریافت نمایند و بقیه زوجین که تاریخ عقد آنها 1 /1/75 می باشد 80 میلیون تومان تسهیلات با سود 17 درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی با بیان این مطلب که واحدهای تولیدی که در بخش مسکن خدمت می کنند باید از فن آوری های نوین روزی مانند اسکلت های بتنی و و تیرهای پیش ساخته ، اسکلت فلزی و اتصالات پیچ و مهره ای و گرمایش از کف و پکیج استفاده نمایند تصریح کرد : به این واحد های مسکونی تسهیلاتی بین 50 تا 70 درصد قیمت واحد مسکونی با سود 22 درصد پرداخت می گردد.

قاسمی در خاتمه گفت :  افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن به‌عنوان یکی از سیاست‌های اساسی وزارت راه و شهرسازی در راستای افزایش قدرت خرید متقاضیان که در اواخر اسفندماه با موافقت بانک مرکزی و مصوبه شورای پول و اعتبار به تصویب رسید کمک بسیار موثری جهت خانه‌دار شدن و تبدیل تقاضای موجود در بازار مسکن به تقاضای موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.