یک مقام مصری از گفت وگوهای یک شخصیت عالی رتبه با «محمد مرسی» در زندان درباره آشتی با جماعت اخوان المسلمین خبر داد.

مذاکره با مرسی در زندان درباره آشتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رسانه های خبری مصر، «ولید شرابی» از رهبران شورای انقلابی مصر گفت که تلاش های مربوط به آشتی بین نظام و جماعت اخوان المسلمین از زمان عزل محمد مرسی متوقف نشده است.

وی در یک مصاحبه تلویزیونی اشاره کرد که نظام کنونی مصر چندین بار سعی کرد از طریق هیئت های خارجی و شخصیت های سیاسی با مرسی و سعد الکتاتنی به یک راه حل و آغاز مسیر جدید دست یابد.

وی افزود: در اواخر سال 2015 با دکتر محمد سعد الکتاتنی تماس هایی حاصل شد و یک شخصیت عالی رتبه نزدیک به حکومت در زندان طره با وی ملاقات کرد و به وی گفت که « ما خواهان حل مشکلات مردم و وارد کردن کشور به مرحله جدید هستیم» و کتاتنی نیز در جواب گفت: ما رئیس جمهوری به نام محمد مرسی داریم بهتر است به سراغ وی بروید و با او مذاکره کنید.

شرابی افزود: روز بعد هم سلولی های کتاتنی در زندان از وی سوال کردند که چرا این پاسخ را دادی و وی نیز در جواب گفت: آنها از مذاکره با محمد مرسی ناامید شده و بعد به سراغ من آمده بودند.

این در حالی است که رسانه های خبری مصر اخیرا گزارش دادند که «مجدی العجاتی» وزیر امور حقوقی و مجلس نمایندگان با صدور قانون عدالت انتقالی به منظور ایجاد وحدت در جامعه مصری، طرح جدیدی را برای آشتی با جماعت اخوان المسلمین ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، این طرح شامل چندین شرط برای اجرای آشتی است از جمله اینکه کسانی که به توافق آشتی می پیوندند نباید دستشان به خون کسی آلوده شده باشد و علاوه بر آن خشونت را محکوم کنند.

العجاتی همچنین بر اهمیت وجود «نیات صادقانه» اخوان المسلمین تاکید کرد و گفت که اخوان المسلمین باید به اشتباهات خود اذعان کرده و حملات اخیر در مصر را محکوم کنند.

بر اساس این گزارش، گروه های سیاسی در خصوص حمایت از این طرح و یا مخالفت با آن اختلاف نظر دارند و تعدادی از این گروه ها از این طرح دولت به منظور احیای وحدت و پایان دادن به خشونت ها و ریخته شدن خون افراد، استقبال کردند.

در این میان تعدادی از شخصیت ها نیز مخالف آشتی با اخوان المسلمین هستند و در همین رابطه «مالک عونی» مدیر سرویس سیاست خارجی طی اظهاراتی در برنامه صبح بخیر مصر در تلویزیون مصر گفت که آشتی با اخوان المسلمین خیانت است و تمامی اقدامات صورت گرفته در دو سال گذشته را نابود می سازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.