۲ تیر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱
کد خبر: 395406

تازه ترین بررسی های آمار نشان می دهد که ضریب نفوذ شبکه جهانی اینترنت بر جامعه و شهروندان چین به بیش از ۵۰ درصد رسیده و مردم این کشور بیش از هر زمان دیگری به آن وابستگی نشان می دهند.

نفوذ ۵۰ درصدی اینترنت در جامعه چین

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، این نرخ نشان می دهد که مردم چین هر روز به لحاظ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و تحولات روزمره بیشتر از گذشته به اینترنت وابسته می شوند و امروزه کامپیوتر و اینترنت به عنوان جزیی لاینفک در زندگی آنان تبدیل شده است.
اگر چه این نفوذ و گسترش افسار گسیخته باعث بروز مشکلاتی نظیر «کاهش روابط اجتماعی واقعی» و «وابستگی شدید به اینترنت» نزد مردم این کشور شده اما گزارش ها، نرخ وابستگی جامعه چین به اینترنت را نزدیک به 3.9 درصد بیشتر از کشورهای پیشرفته و 10 درصد بیشتر از کشورهای آسیایی برآورد کرده است.
آمارها نشان می دهد که در چین 4 میلیون و 230 هزار وبسایت و پایگاه اینترنتی فعال است و هر سال نیز رشد آنها به 26.3 سه درصد می رسد.
ارزش اقتصادی تجارت الکترونیکی و اینترنتی در چین از مرز 3 میلیارد دلار فراتر رفته است و اینترنت 30 درصد از وزن اقتصادی چین را به خود اختصاص داده است.
آکادمی علوم اجتماعی چین در گزارشی آورده است که امروز تلفن های همراه و اینترنت هم نقش موثر و مهمی در زندگی مردم پیدا کرده اند.
این گزارش نشان می دهد که بیش از 90 درصد از چینی ها از طریق تلفن های همراه به اخبار و اطلاعات خود در زمینه های مختلف دست پیدا می کنند.
بررسی های آکادمی حکایت از آن دارد که نزدیک به 88 درصد از مشترکان این تلفن ها دائما در حال نصب نرم افزارهایی بر روی تلفن های همراه خود هستند تا اخبار روزمره را دریافت نمایند.
با این حساب اصلی ترین ابزار دستیابی به اخبار در چین اکنون تلفن همراه است و 77 درصد از مردم می گویند هر روز اخبار را از نرم افزارهایی که بر روی تلفن نصب کرده اند، کسب می کنند.
دانشگاه تربیت معلم چین هم تحقیقاتی انجام داده است که نشان می دهد 70 درصد از مردم این کشور روزانه یک تا سه ساعت در تلفن همراه مطالعه کرده و مطلب می خوانند.
این پژوهش ها در میان جوانان انجام شده است و بر این اساس 62 درصد گفته اند در آینده ای نه چندان دور نسخه های کاغذی برای مطالعه و خواندن جای خود را به مطالعه دیجیتالی می دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.