قدس آنلاین/ احمد فیاض: همزمان با شانزدهمین روز از ضیافت الله، قرعه دیدار و نشست با تولیت آستان قدس رضوی و بهره‌مندی از سفره متبرک اکرام رضوی به نام اصحاب رسانه و هنر خراسان رضوی ثبت شد.

مشهد مقدس  می تواند به عنوان مرجعیت علمی جهان اسلام قرار گیرد

بنا به گزارش خبرنگار قدس، تولیت آستان قدس رضوی در این نشست صمیمی از جامعه مطبوعاتی و رسانه ای با عنوان «اخوان الصفا» یاد کرد و خاطرنشان ساخت: آگاهی بخشی، امیدبخشی و بیان دغدغه ها و مطالبات مردم و تبیین مسایل اجتماعی، سیاسی، اقتصادی  و... از جمله رسالت های ارزشمند اصحاب رسانه و هنر است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در ادامه با تشریح مطالبات آستان قدس رضوی از اصحاب رسانه و جامعه هنری به چهار موضوع محوری اشاره کرد و افزود: چهار موضوع محوری  و اساسی نیازمند پردازش و توجه رسانه ها، صاحبان قلم و اندیشه در استان خراسان رضوی است. وجود مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع)، زیارت، زائر  - مجاور  و  آستان قدس رضوی به لحاظ ساختار  و مجموعه عملکرد، چهار محور اساسی و عمده پردازش رسانه ای و هنری در مشهد مقدس را تشکیل می دهند.
عضو  هیأت رئیسه خبرگان رهبری با توجه به شأن و مقام وجود مقدس حضرت  رضا(ع) بیان کرد: شخصیت بزرگوار امام مهربانی ها نه تنها در دنیای تشیع بلکه باید در جهان اسلام تبیین  وتشریح گردد و پرداختن به این مهم از جمله رسالت های خبرنگاران و هنرمندان خطه خورشید است.
وی از زیارت به عنوان نقطه قوت تشیع و نقطه ضعف دشمنان یاد کرد و افزود: زیارت نقطه تحول زائر است و پرداختن به مسائل مرتبط با 30 میلیون زائر داخلی و خارجی اهمیت بسزایی در حوزه رسانه و هنر دارد.
تولیت آستان قدس رضوی در بیان رسالت ها و اهداف این آستان مقدس یادآور شد: زائر  و مجاور و محروم و مستضعف جامعه هدف خدمت رسانی آستان قدس رضوی را تشکیل می دهد. در حوزه خدمت رسانی مطلوب نیاز به پویایی داشته و بر اساس منشور هفت گانه مقام معظم رهبری در بیان شرح وظایف بر تحقق این مهم تأکید شده است. وی با تأکید دوباره بر مرجعیت علمی مشهد مقدس تصریح کرد: مشهد مقدس با داشتن دانشگاه و حوزه علمیه کهن و ریشه دار می تواند به عنوان مرجعیت علمی جهان اسلام قرار گیرد که جذب توریسم علمی با سوغات دانش و علم رهاورد شیرین آن خواهد شد. وجود شخصیت مطهر عالم آل محمد(ص) در مشهد مقدس ایجاب می کند تا پایتخت ایران اسلامی با خیل عظیمی از اساتید، هنرمندان و فرهیختگان در تحقق بخشی به این مرجعیت پیشگام و فعال باشد.
رئیسی در بخش مهمی از سخنانش با تأکید بر تکریم و حفظ شأن و مقام زائر خاطرنشان کرد: کمپ زائر در شأن زائران و شیفتگان آن امام همام نیست و اصولاً فلسفه ایجاد کمپ به شرایط اضطراری مانند حوادث غیرمترقبه بر می گردد.
بر این اساس باید دغدغه های اسکان زائران را در جهت نیل به شرایط بهینه و مطلوب درخور شأن و مقام آنان مدنظر قرار داد. زیارت آسان و تسهیل در جهت تشرف معنوی از جمله مأموریت های تعریف شده آستان قدس رضوی است و امیدواریم جامعه مطبوعاتی و رسانه ای استان در تحقق این رسالت و مأموریت خطیر یاری بخش باشد.
 گفتنی است پیش از سخنان تولیت آستان قدس رضوی، محمد امین‌توکلی زاده مدیر کل آستان قدس رضوی، محسن نصرپور مدیر کل صدا  وسیمای استان خراسان رضوی، محمد سعید احدیان مدیر مسؤول روزنامه خراسان و وحید جلیلی معاون فرهنگی شهرداری مشهد به بیان دیدگاه ها، دغدغه ها و مطالبات جامعه رسانه ای و هنری استان خراسان رضوی پرداختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.