قدس آنلاین: اجرای رسمی و عملیاتی طرح دانش‌آموزی نجات آب در خراسان شمالی در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ با پوشش ۱۰۰ درصد دانش آموزان دوره اول متوسطه این استان پایان یافت و آیین رسمی پایان طرح روز چهار‌شنبه در آیینی با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد.

دانش آموزان فاروج در خراسان شمالی پیشتاز فراگیری نجات آب شدند

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد،  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی در این آیین، دستاوردهای اجرای طرح دانش آموزی نجات آب در این استان را بسیار مهم خواند و گفت: ارتقای 15 تا 32درصدی آگاهی دانش آموزان با اجرای این طرح یکی از این دستاوردها است.

مهندس سید ابراهیم علوی تصریح کرد: میزان آگاهی دانش آموزان قبل و پس از اجرای این طرح با استفاده از آزمون حدود 11 درصد نمونه جامعه آماری سنجش شده و آگاهی آنان در مورد منابع آب با اجرای طرح داناب به طور متوسط 18.6 درصد افزایش یافته و ازحدود 57.8 درصد به متوسط استانی 76.4 ارتقا یافته است.

وی با تشکر از مشارکت گسترده معلمان و دانش آموزان استان در اجرای طرح دانش آموزی نجات آب، گفت: دانش آموزان شهرستان فاروج با بیشترین رشد آگاهی درباره منابع آب در بین سایر شهرستانها به میزان 32.3 درصد، پیشتاز فراگیری آموزشهای نجات آب در خراسان شمالی شده اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی افزایش آگاهی درباره آب در بین دانش آموزان را دستاورد بزرگی خواند و خاطرنشان کرد: تبدیل آگاهی به باور و بینش و سپس عمل به آگاهی و بروز آن در رفتار بسیار مهمتر است که امیدواریم این تحول نیز در استان صورت پذیرد.

مهندس علوی تاکید کرد: یادگیری درست برای فرد و جامعه زمانی اتفاق می افتد که در رفتار فرد و جامعه مشاهده شود و ما با اجرای طرح دانش آموزی نجات آب و به یاری خدا، تکرار و تداوم اجرای این طرح در سالهای آینده به دنبال یادگیری منجر به تغییر رفتار و نهادینه سازی مصرف بهینه آب در جامعه هستیم.

وی با اشاره به خشکسالی‌های مداوم در خراسان شمالی و محدودیت شدید منابع آب در این استان تاکید کرد: برای مدیریت شرایط و گذار به شرایط مطلوب، چاره‌ای جز مدیریت مصرف و بهینه سازی الگوی کشت نداریم.

وی ادامه داد: بخش عمده آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌‌شود و به فرمایش مقام معظم رهبری، بد مصرف می‌شود که باید الگوی مصرف ما اصلاح شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین ضمن تقدیر از تعامل خوب شرکت آب منطقه ای و اداره آموزش دوره اول متوسطه برای اجرای طرح دانش آموزی نجات آب، با تعامل خوب دو طرف، این طرح به خوبی پیگیری و اجرا شد.

عباس سعیدی گفت: در استان خراسان شمالی کل دانش آموزان دوره اول متوسطه شامل پایه های هفتم، هشتم و نهم به تعداد 37 هزار نفر در 454 آموزشگاه و بیش از 1350 کلاس درس تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی گفت: به یاری خدا قرار است این طرح با همکاری اداره روابط عمومی شرکت آب منطقه ای و اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل آموزش و پرورش و صداو سیمای خراسان شمالی به مدت شش سال متوالی در استان انجام شود.

در این مراسم، معلمان برتر رابط و برگزیدگان رشته های مختلف مسابقات دانش آموزی طرح داناب در خراسان شمالی با اهدای شاخه گل، لوح تقدیر و کارت مورد قدردانی و تشویق قرار گرفتند.

شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی در سال تحصیلی 91-90 رتبه دوم کشوری را در اجرای طرح دانش آموزی نجات آب کسب کرده است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.