قدس ‌آنلاین- تبریز: فرماندار شهرستان شبستر گفت: سیل و تگرگ ۸۹۰ میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرد که بیشترین خسارت مربوط به کشاورزان و کوره‌های آجرپزی وایقان است.

خسارت سیل و تگرگ در شهرستان شبستر ۸۹۰ میلیارد ریال اعلام شد/ اختصاص ۵ درصد بودجه کشور به حوادث غیرمترقبه

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید کاشانی در جلسه ستاد بحران شهرستان شبستر به منظور ارزیابی خسارات بارش‌های سنگین و طغیان سیلاب‌ها در شهرستان شبستر در هفته اخیر که با حضور معاون امور آمادگی و مقابله ستاد بحران در شهرستان شبستر تشکیل شد، با ارائه گزارشی از وضعیت این شهرستان در حادثه اخیر اظهار کرد: شدت حادثه سیل در این شهرستان به حدی بود که جاده شبستر - ارومیه در دو محور برای مدتی بسته شد.

وی میزان خسارات وارده را 890 میلیارد ریال دانست و خاطرنشان کرد:  بیشترین خسارات مربوط به کشاورزان و کوره‌های آجرپزی وایقان بود که امیدواریم مدیران کشوری در جبران این خسارات مسؤولان و مدیریت بحران این شهرستان را یاری دهند.

نماینده مردم شبستر در مجلس نیز در این جلسه با اشاره به وقوع حوادث طبیعی در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان‌شرقی در سیل رتبه دوم و در زلزله رتبه سوم را دارد و لازم است مسؤولان امر در رتبه‌بندی مزبور و تخصیص اعتبارات با نقطه‌سنجی در احقاق حقوق این استان توجه داشته باشند.

معصومه آقاپور با اشاره به اینکه در 12 سال اخیر خشکسالی نیز این شهرستان را تحت الشعاع قرار داده است، افزود: مسؤولان در تخصیص اعتبارات با مردم صادق باشند و با صداقت که راهبرد خوب مسؤولان است با مردم برخورد شود.

*وظایف با اختیارات همخوانی ندارد

معاون امور آمادگی و مقابله ستاد بحران کشور نیز در این جلسه با اظهار تأسف از حادثه اخیر سیل در شهرستان شبستر گفت: با توجه به اینکه پنج درصد بودجه کل کشور برای امر حوادث غیرمترقبه تخصیص یافته است، با سلب اختیارات از اعتبارات مزبور و واگذاری آن به معاونت برنامه‌ریزی، وظایف با اختیارات همخوانی نداشته که امیدواریم این نقیصه در مجلس دهم برطرف شود.

اکبرپور با اشاره به اینکه بخش کشاورزی پوشش بیمه‌ای دارد، افزود: تلاش می‌کنیم در آنچه اتفاق افتاده است در کنار صدمه دیدگان باشیم و تا حد توان برای کاهش آلام مردم تلاش کنیم.

بعد از این جلسه که مدیرکل بحران آذربایجان شرقی و جمعی از مسؤولان استان و شهرستان حضور داشتند از برخی نقاط سیل‌زده بازدید به عمل آمد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.