قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی از تشکیل کمیته مخاطرات سلامت ستاد احیای دریاچه ارومیه با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد.

تشکیل کمیته مخاطرات سلامت ستاد احیای دریاچه ارومیه

به گزارش قدس آنلاین تبریز، محمدصادق پورمهدی در نهمین نشست شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه استان، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در خصوص احیای دریاچه مسائل فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: هدف از احیای دریاچه ارومیه ادامه زندگی مرم و بهبود معیشت و سلامت مردم بوده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به ارائه گزارش برخی دستگاه‌ها در خصوص عملکرد در حوزه احیا دریاچه، افزود: لازم است گزارش‌ها در این‌ گونه نشست‌ها برای تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی با توجه به حضور اصحاب رسانه مطرح شود.

وی در ادامه با تأکید بر حضور گروه پایش وضعیت دریاچه به‌طور مستمر در جلسات شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه، اضافه کرد: در خصوص عملکرد برخی دستگاه‌ها رضایتمندی خوب بوده اما تعدادی از دستگاه‌ها نیاز به فعالیت بیشتر در این زمینه‌ دارند.

پورمهدی با بیان اینکه مأموریتی که بر عهده دستگاه‌ها گذاشته می‌شود باید تمام و کمال به اتمام برسانیم، گفت: در مسیر انجام مأموریت‌ها نباید تخصیص یا عدم تخصیص اعتبارت را بهانه قرار دهیم چرا که این مأموریت برای ما تعریف‌ شده و باید به‌صورت کامل و به‌خوبی برای انجام آن تلاش کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر تشکیل کمیته مخاطرات سلامت ستاد احیای دریاچه با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی، بیان کرد: با توجه به حوزه کاری دانشگاه علوم پزشکی در خصوص بحث سلامت مردم و مسائلی که در خصوص مخاطرات سلامتی به خاطر بحران دریاچه ارومیه در حوزه آبریز مطرح می‌شود باید هرگونه اطلاع‌رسانی در مورد تأثیرات زیست‌محیطی به دانشگاه علوم پزشکی سپرده شود.  

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به وجود سیلاب‌ها در حوزه شبستر، گفت: با توجه به این مسئله لایروبی مراکز حوزه شبستر باید در دستور کار قرار گیرد تا از جبهه دیگری آب وارد پیکره دریاچه شود.

وی در ادامه با تأکید بر مسئله اطلاع‌رسانی، افزود: اطلاع‌رسانی یک مقوله علمی بوده و باید در صورت انجام یک کار در حوزه‌ای که مربوط به صدا و سیما بوده از طریق همکاری و تعامل با صدا و سیما انجام شود.

پورمهدی در ادامه بابیان اینکه 80 درصد مباحث تأثیرگذار مسائل فرهنگی و اجتماعی است، گفت: عوامل مختلفی دست‌ به‌ دست هم دادند تا بحران دریاچه ارومیه به وجود آمده، اما با وجود این مسئله باید برای احیای دریاچه دست‌ به‌ دست هم بدهیم و در کنار کارهای فیزیکی اصلی‌ترین راه کار فرهنگ‌سازی در جامعه است.

وی تأکید کرد: با اینکه 50 سانتی‌متر ارتفاع دریاچه نسبت به سال قبل بیشتر است اما با توجه به افزایش تبخیر نباید امیدوار باشیم که در همین اندازه بماند و ما باید همچنان برای احیای دریاچه تلاش کنیم.

پورمهدی در ادامه با تقدیر و قدردانی از دستگاه‌ها انتظامی و امنیتی و قضایی در این خصوص، گفت: باید از ظرفیت روحانیت و شوراهای روستایی و بسیج روستایی و خانه بهداشت برای فرهنگ‌سازی بهره برده و نگاه ویژه‌ای به این مسئله داشته باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.