معاون اول قوه‌قضائیه گفت: پرونده‌های وارده به دستگاه قضا ۱۵ میلیون نیست بلکه ۱۵ میلیون پرونده در گردش داریم و ورود ما چیزی حدود شش میلیون پرونده است.

سالانه ۶ میلیون پرونده داریم نه ۱۵ میلیون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، حجةالاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه دستگاه قضا در نقطه مطلوب قرار ندارد و نتوانسته به طور کامل رضای ولی امر مسلمین و آحاد جامعه را آنگونه که شایسته نظامی اسلامی است، تأمین کند اظهار کرد: کارکنان و قضات دستگاه قضا در راستای تعالی قوه‌قضائیه بر اساس اسلام ناب و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمام تلاش خود را می‌کنند و به رغم مشکلات و کاستی‌ها، کار بسیار حجیم، سنگین و سختی بر دوش فرزندان ملت در دستگاه قضا وجود دارد.

معاون اول قوه‌قضائیه ادامه داد: ما امروز با کمبود فراوان قاضی مواجه هستیم و 15 میلیون پرونده در گردش داریم. البته اشتباه نکنیم، ورودی ما 15 میلیون نیست بلکه ورودی ما شش میلیون یا یک مقدار کمتر است. چگونه می‌شود 15 میلیون پرونده را با یک تعداد قاضی محدود آن هم با سرعت، دقت و تحقیق در همه ابعاد و زوایای پرونده رسیدگی کرد؟. 

محسنی‌اژه‌ای افزود: حجم کار، بار مسئولیت ما را سنگین کرده و اجاز اینکه بتوانیم در تمامی پرونده‌ها با دقت، سرعت و تحقیق همه جانبه اقدام کنیم، یک مقدار غیرممکن شده است.

این مقام مسئول در قوه‌قضائیه از دولت و مجلس خواست همان طور که در برنامه پنجم توسعه اجازه داد شده، در طول پنج سال، چهار هزار قاضی جذب شود، اجازه بدهند در برنامه ششم توسعه نیز همین مقدار قاضی و به تناسب آن کارمند جذب دستگاه قضا شود زیرا اگر این کار صورت نگیرد، موجب نارضایتی مردم می‌شود.

وی تصریح کرد: به رغم این مشکلات، تلاش کردیم حداکثر خدمت رسانی به مردم را با توجه به اصلاح برخی قوانین و استفاده از فناوری‌های جدید و کمک مردم و وقت گذاشتن بیشتر مسئولان قضایی، انجام دهم و بتوانیم رضایت‌مندی مردم را بیشتر و بیشتر کنیم اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

محسنی اژه‌ای با تشکر از حمایت‌های همه جانبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از لحاظ مادی و معنوی و ابراز امیدواری برای استمرار این حمایت‌ها، گفت: از مردم عزیز هم که با صبر و حوصله اولاً نواقص و کمبودها را تحمل و واقعیت‌ها را درک می‌کنند و همواره در قضایای مختلف مانند فتنه سال 88 و مقابله با فسادهای مالی و اخلاقی، همراه دستگاه قضا هستند، قدردانی کرده و تقاضای داریم کمک‌های خود را برای آینده نیز ادامه دهند.

معاون اول قوه‌قضائیه در پایان تأکید کرد: دستگاه قضا به رغم کمبودها در مقابل همه مفسدین اقتصادی، اخلاقی و فرهنگی می‌ایستد و با کمک مردم دست همه مفدسین را از این ملت و انقلاب اسلامی کوتاه می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.