عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی فریادهای ما از جاده‌ها و ناوگان فرسوده را نمی‌شنود، گفت: با اندک هزینه‌ای می‌توان مشکلات ناوگان فرسوده و جاده‌های کشور را اصلاح کرد.

کشته شدن سربازها در تصادف جاده‌ای نتیجه عدم شناخت اولویت‌هاست/ کسی منکر نیاز به هواپیمای جدید نیست

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس ، محمد دامادی نماینده مردم ساری و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کشته شدن تعدادی از سربازان ارتش در حادثه جاده‌ای، اظهار داشت: مقام معظم رهبری تأکیداتی داشتند و به درستی هم اشاره کرده بودند که باید بر اساس اولویت‌ها در کشور حرکت کنیم.

* نتیجه عدم شناخت اولویت‌ها سقوط 2 اتوبوس و کشته شدن 19 سرباز ارتش است

وی با اشاره به هزینه‌های خرید هواپیماهای بوئینگ و ایرباس توسط دولت، در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا با یک دهم هزینه‌های خرید این هواپیماها وضعیت حمل و نقل جاده‌ای کشور از وضعیت فعلی به مراتب بهتر نمی‌شد، توضیح داد: عدم شناخت اولویت‌ها طبیعتاً نتیجه‌اش همین حادثه 2 اتوبوس و کشته شدن تعدادی از سربازان ارتش می‌شود، امروز ناوگان برون‌شهری و حمل و نقل درون شهری کشور دچار مشکلات زیادی است، ناوگان برون‌شهری و درون‌شهری ما بسیار فرسوده شده است.

* با اندک هزینه‌ای می‌توان مشکلات ناوگان فرسوده و جاده‌های کشور را اصلاح کرد/ پدرم را در جاده حادثه‌خیز از دست دادم

دامادی تصریح کرد: امروز جاده‌های ما متأسفانه نقاط حادثه‌خیز بسیار زیادی دارد، در حالی که با اندک هزینه‌ای می‌شود این مشکلات را مرتفع و جاده‌ها را اصلاح کرد. بنده خودم پدرم را در یکی از این نقاطه حادثه‌خیز جاده‌های کشور از دست دادم، شاید اگر آن جاده 6 ماه زودتر اصلاح می‌شد، بنده پدرم را از دست نمی‌دادم و چقدر پدران و مادرانی هستند که در همین جاده‌های فرسوده و حادثه‌خیز جان خود را از دست داده‌اند.

* وزارت راه و شهرسازی فریادهای ما از جاده‌ها و ناوگان فرسوده را نمی‌شنود

وی بر همین اساس یادآور شد: اولویت‌بندی‌ها در کشور بسیار مهم است، نگاه مقام معظم رهبری هم به همین موضوع است، ما نمی‌گوییم هواپیما لازم نداریم، ما هواپیما هم در کشور لازم است، اما به هنگام و به موقع؛ امروز که با مشکلات زیادی در بخش حمل و نقل جاده‌ای و درون‌شهری مواجه هستیم، باید این مشکلات را حل و فصل کنیم، بارها از مشکلات عدیده جاده‌های فرسوده کشور فریاد زده‌ایم، اما مشکلات حل نشده است؛ در حوزه انتخابیه بنده در ساری جاده فرسوده‌ای وجود دارد که ماهانه کشته می‌گیرد، هر چقدر هم فریاد می‌زنیم کأنّه وزارت راه و شهرسازی نمی‌شنود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با تسلیت جان باختن سربازان ارتش به خانواده‌های‌شان، گفت: تصور می‌کنید چه اتفاقی قرار است بعد از کشته شدن این سربازان در کشور بیفتد؟ کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یک جلسه می‌دهد و از مسئولان مربوطه دعوت به عمل می‌آورد، به عنوان مثال در گذشته در حادثه اتوبوسی که در قم دچار سانحه شده بود، کمیسیون عمران یک جلسه گذاشت، از اورژانس کشوری، وزرای صنعت و راه و شهرسازی و سایر مسئولان مربوطه دعوت و جلسه بسیار خوبی در ظاهر برگزار شد، در انتهای داستان ما اصلاً متوجه نشدیم دقیقاً چه اتفاقی افتاد؛ نه پیچی اصلاح شد و نه کاری انجام شد، در نهایت لاستیک اتوبوس مقصر شناخته و گفته شد که لاستیک اتوبوس ترکیده است، خُب! لاستیک اتوبوس می‌ترکد، سؤال اینجاست که جاده‌ات چرا خراب بود که لاستیک اتوبوس ترکید، اتوبوست چرا فرسوده و غیراستاندارد بود؟

وی اضافه کرد: چه زمانی در این کشور کسی پاسخگوی مشکلات بوده است؟ کجا در این کشور دیده‌ایم که مسئولی در رابطه با حوادث پاسخگو باشد؟ همواره بعد از وقوع حادثه‌ای در کشور، در رسانه‌ها سر و صداهایی ایجاد می‌شود و در نهایت آن حادثه مانند حوادث قبلی به فراموشی سپرده می‌شود، هفته آینده همه این حادثه کشته‌شدن سربازان ارتش را فراموش خواهند کرد، مگر کشته شده‌‌گان پرواز مشهد به ساری فراموش نشدند؟ مگر کشته‌شده‌گان جاده قم فراموش نشدند؟ این سربازان هم فراموش خواهند شد.

نماینده ساری در مجلس تأکید کرد: گرفتاری این است که بیان این مشکلات فقط در حد یک شو و نمایش است، یک نمایشی اجرا خواهد شد و نهایتاً شبکه دو سیما در گفت‌وگو ویژه خبری با حضور مسئولان در رابطه با این موضوع صحبت خواهد کرد و در نهایت به جایی نخواهیم رسید، کمیسیون عمران هم به همین شکل است، مگر کمیسیون خارج از این تشکیلات است؟

دامادی در پایان خاطرنشان کرد: بالاخره یک نفر یک روز در یک جایی باید پاسخ دهد که مشکل دقیقاً چیست؟ تعاونی مشکل دارد، اتوبوس مشکل دارد، جاده مشکل دارد یا ... باید مشخص شود گیر کار کجاست، همواره کارهای غیراولویت‌دار در کشور ما انجام می‌شود، امروز بازار مسکن سال‌هاست در کشور ما خوابیده است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود، اما کسی پاسخگو نیست، یکی از دلایل 6.5 میلیون بیکار در کشور خوابیدن بازار مسکن است، مدام مصاحبه می‌کنیم و مسائل را مطرح می‌کنیم، اما مشکل حل ریشه‌ای نمی‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.