فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: احتمال هرگونه عملیات خرابکارانه و عمدی در تصادف اتوبوس سربازان منتفی است.

توضیحات امیر پوردستان درباره احتمال خرابکاری در اتوبوس سربازان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ، امیر سرتیپ احمدرضا پور دستان، بعد از ظهر امروز در حاشیه عیادت از سربازان مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس در نی‌ریز، اظهار داشت: در صورت عدم پیگیری سریع مراکز امدادی و درمانی، این حادثه می‌توانست تلفات بیشتری داشته باشد.

وی افزود: این اقدام علوم پزشکی شیراز یک مانور بزرگ درمانی در هنگام وقوع حادثه بود که بیمارستان شهید رجایی به‌خوبی از عهده آن برآمد.

وی در مورد عیادت خود از سربازان مصدوم نیز بیان کرد: حال عمومی بسیاری از مصدومان خوب است و برخی نیز که امیدواری کمی به آنان داشتیم، بهبود یافته و بخشی از سربازان مصدوم شده از معافیت برخوردار خواهند شد و دیگران در بخش‌های مناسب با میزان سلامت آنان بکارگیری می‌شوند.

وی تصریح کرد: رضایتمندی سربازان از خدمات را مورد پرسش قرار دادیم و اکثر قریب‌ به‌اتفاق سربازانی که با آنان دیدار داشتم، عنوان کردند اقدام لازم انجام شده است.

پور دستان با بیان اینکه ارتش در ترابری سربازان با محدودیت‌هایی مواجه است، یادآور شد: در برخی استان‌ها استفاده از ناوگان ترابری ارتش برای انتقال سربازان ممکن نیست و هر دو ماه یکبار حدود 300 تا 350 دستگاه اتوبوس سربازان را جابه‌جا می‌کند.

وی همچنین گفت: احتمال هرگونه خرابکاری و برنامه‌ریزی در وقوع حادثه اتوبوس منتفی است و نقص فنی و فرسودگی خودرو و کهولت سن راننده و ناتوانی در کنترل خودرو، عوامل اصلی این حادثه بوده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر 23 نفر از سربازان مصدوم در بیمارستان شهید رجایی شیراز بستری هستند که از این تعداد 10 نفر آنان تحت مراقبت‌های ویژه آی‌سی‌یو هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • lمحمد IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    12 1
    سلام کاش این پیام من به گوش وزیر راه می رسید این گردنه لای رز در نی ریز به گردنه مرگ مشهور است این همه از الطاف ایشان به این شاه راه حیاتی استان فارس می باشد از اول مهر حدود چندین صد نفر معلم برای تعلیم وتربیت فرزندان همین وطن مجبورند هفته ای 10 بار یا بیشتر از این گردنه عبور کنند وصبحی نیست که در حال عبور ماشینی دراین دره سقوط نکرده باشد ! باشد که دولت تدبیر وامید تدبیری بر این راه بیاندیشد ...... شاید با زدن یک تونل در زیر این کوه هم مسیر یک ساعت ونیمه معلمان مظلوم تا مدرسه کم شود هم دیگر دیده گان مادری در غم مرگ فرزندش خون بار نگردد. با سپاس
  • رضا IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    6 6
    سلام امیر بزرگوار یادداشت خاطرات یکی از آن جوانها در فضای مجازی دست به دست میشود که اوضاع مرکز آموزش را وحشتناک نشان میدهد و به وجهه ارتش جمهوری اسلامی ایران لطمه می زند
  • رضا IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    16 1
    مدیر پایانه مسافربری کرمان و صادر کنندگان گواهی تردد برای این گونه اتوبوس های مشکل دار و رانندگان معتاد و همچنین اداره راه و ترابری به جرم عدم نصب گاردریل باید به اشد مجازات محکوم شوند تا دیگران مرتکب چنین اعمال کثیفی نشوند.
  • نتنت IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    6 1
    همش دروغه
  • حسن IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    جای این وزیرراه بودم استعفا میدادم.
  • بی نام IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    آیا میتوان باور کرد که سران مملکت از چنین دریافتی هایی بی خبرند؟ آیا میتوان باور کرد همه این داستان مربوط به دولت گذشته هست؟ آیا مردم مستضعف و ضعیف ایران که زیر بار بحرانهای ناشی از انقلاب، هشت سال جنگ، فشار طاغت فرسای دوران سازندگی، تحریم، و هزارن بدبختی دیگر رفتند...شایسته این رفتار هستند که جوانانشان بیکار، بیشتر مردم فقر، خدمات درمانی اندک و بی کیفیت با زنشستگانی کم بضاعت و مدیرانی آزمند و طمعکار داشته باشند. پس بدانید برای هر کار فرصتی است و پس از آن دیگر هیچ
  • امیر پایکاری IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۵
    0 0
    از نیروهای امدادی کمال تشکر را باید به عمل آورد ولی در رابطه با سربازی امروزی خواهشمندم محیط را به جای آموزشی های خشن این محیط را مانند دوره کد برای درجه داران همه را آموزشی کرده که این طوری دیگر مردم دوسال را به جای فرار از سربازی با کمال علاقه به سمت آن می آیندو این را بدانید آموزشی سخت بدنی برای همگان نیاز نیست بلکه افرادی کار کشته و کاربلد محدود کافی است و بعد از گذر دوماه آموزشی به صورت مثلا طریقه استفاده از کلیه سلاحهای امروزی آن آموزش را در مدت معلوم و با حقوق و مزایای بسیار پایین و تحت نظارت کادریهای مربوط به آنها آموزش دادن را یاد بدهند و این طوری دیگر کشور محیط آموزشی خواهد داشت و بچه هایی که در روستاها آموزش دادن را بلد نیستند این طوری باتمام شدن سربازی به سمت یادگیری در محیطهای آموزشی مثل دانشگاهها خواهند رفت و تعداد نوابغ و خلاصه پیشرفت کشور سیر صعودیتری خواهد داشت.