قدس آنلاین - یزد : مدیر آبفار شهرستان تفت گفت : بيش از ۲۰۰ روستاي شهرستان تفت با بحران خشکسالي و کمبود اب دست و پنجه نرم مي کنند .

کمبود آب مشکل اصلی ۲۰۰ روستای شهرستان تفت می باشند

 به گزارش قدس آنلاین از یزد ، رضا مظفری با اشاره به کاهش نزولات جوي و افت آبهاي زيرزميني در اکثر روستاهاي شهرستان تفت اظهارداشت  : هم اکنون بيش از 200 روستا ی این شهرستان با بحران کم آبي و بي آبي دست و پنجه نرم مي کنند

وي افزود : با توجه به نوع منطقه و کوهستاني بودن اکثر مناطق روستاهاي این شهرستان و همچنین ناکافي بودن نزولات جوي و عدم تشکيل روان آب ها ، چاه ها و قنات هاي اين منطقه به شدت تحت تاثير خشکسالي مي باشند .

مظفری تصریح کرد : منابع آبي مورد استفاده در روستاهاي تفت شامل 121حلقه چاه 30 رشته قنات و 2 باب چشمه مي باشد و با آغاز فصل گرما و افزايش تقاضاي آب ، تعداد 12 حلقه چاه خشک و آبدهي تعداد 34 حلقه دچار افت شديد شده است

مظفري با اشاره به اين  که هم اکنون آب شرب و بهداشت مورد نیاز تعداد 200 روستاي شهرستان بوسیله آبرساني سيار تامين مي شود ، افزود : انجام آبرساني سيار با استفاده از 7 دستگاه تانکر به صورت روزانه انجام مي شود و با استفاده از بيش از 250 تانکر ثابت نياز آب شرب اهالي روستاها در سطح شهرستان تامين مي گردد ، ​اين در حالي است که با توجه به ييلاقي بودن منطقه و سرازير شدن جمعيت به روستاها و آبياري باغ و باغچه ها ،  مشکلات جدي در تامين آب در اواخر هفته به وجود مي آيد .

وي با بيان اينکه وظيفه شرکت آب و فاضلاب روستايي تامين آب آشاميدني و بهداشت مردم است و در قبال آبياري باغ و باغچه هيچ وظيفه اي ندارد گفت : معادل 5500 ميليون ريال جهت آبرساني سيار به روستاهاي شهرستان تفت مصوب شده که تا کنون مبلغ 2610 ميليون ريال آن تخصيص داده شده است .

وي همچنین يکي از مشکلات آبرساني سيار را کمبود اعتبار در اين زمينه دانست واظهار داشت : با عدم تخصيص اعتبارات مورد نياز،​ پيمانکاران آبرساني سيار و تعمير و نگهداري شبکه ها چندين ماه است که اعتباري دريافت نکرده اند .

 اين مقام در پايان تاکيد کرد صرفه جويي در مصرف آب شرب و بهداشت و عدم آبياري باغ و باغچه بوسیله آب آشامیدنی ، مي تواند در آبرساني به روستاها کمک شاياني باشد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.