گروهی از کشورها که بیشترین ضرر را در عرصه گردشگری بواسطه خروج بریتانیا (بریکسیت) از اتحادیه متحمل می‌شوند، شامل مالت و قبرس دو مقصد گردشگری مدیترانه‌ای و ایرلند همسایه کناری انگلیس خواهند بود.

تاثیر منفی جدایی انگلیس بر گردشگری اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، همچنین لهستان و لیتوانی که در چند سال اخیر بسیاری از اتباع آنها در جستجوی کار به بریتانیا سفر کرده‌اند نیز دو کشور دیگری هستند که با ضرر احتمالی تجاری و گردشگری ناشی از تصمیم بزرگ بریتانیایی‌ها رو به رو خواهند شد. تمامی این کشورها وابستگی فراوانی از لحاظ تجارت و گردشگری به بریتانیا دارند.

تجارت سالانه ۵۰۰ میلیارد دلاری بریتانیا با اتحادیه اروپا مهم‌ترین موضوع قابل بحث در جدایی این کشور از اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. چراکه این امر در مشکلات اقتصادی بسیاری از کشور‌ها نقش مؤثری دارد.

همچنین کشور ایرلند در صورت ایجاد هرگونه محدودیت سفر ناشی از جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا با ضرر و زیان قابل ملاحظه‌ای روبه رو خواهد شد، چرا که در سال ۲۰۱۴ میلادی ۱۴ درصد از تمامی هزینه گردشگران خارجی در ایرلند که به ۹۰۰ میلیون یورو می‌رسید، از محل گردشگران انگلیسی حاصل شده است.

دو مقصد گردشگری مدیترانه‌ای شامل مالت و قبرس وابستگی حتی بیشتری به بریتانیا در حوزه گردشگری دارند، بطوری که به ترتیب ۲۵ و ۲۳ درصد از مجموع هزینه‌های گردشگران خارجی در این دو کشور کوچک نیز بواسطه حضور گردشگران بریتانیایی کسب می‌شود.

اما از سویی دیگر کشورهای اتریش،‌ بلغارستان،‌ مجارستان و اسلواکی که وابستگی کمتر از 3 درصد  در حوزه تجارت و گردشگری به بریتانیا دارند کمترین ضرر را از جدایی این کشور از اتحادیه اروپا تجربه خواهند کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.